تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : 3492
در هشتمین جلسه کارگروه امورزیربنایی ،توسعه روستایی و عشایر، از طرح مطالعاتی ساماندهی ورودی شهر قم تقدیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان قم دو نفر کارشناسان شهرداری به ارائه طرح‌های مطالعاتی ورودی‌های قم از مبادی اراک و تهران پرداختند و درنهایت از این طرح مطالعاتی از سوی استاندار تقدیر شد.

در این جلسه که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ابتدا موضوع ساماندهی ورودی و سیما و منظر شهری قم مورد توجه قرار گرفت.

غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در این باره اظهار داشت: تمامی مراحل قانونی در ساماندهی ورودی‌های قم پیموده شده و استعلامات را دریافت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این دو طرح به شورای معاونین ارجاع شد و امروز به تصویب کارگروه امورزیربنایی ،توسعه روستایی و عشایر رسید و مراحل قانونی در شورای ترافیک را نیز پیموده است.

جانقربان بیان کرد: همراهی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی می‌تواند در اجرای به موقع عملیات ساماندهی ورودی‌های قم موثر باشد.

همچنین در این جلسه ابوالفتحی مشاور شهرداری با ارائه گزارشی از ساماندهی سیما و مبادی از تهران و اراک خاطرنشان کرد: حریم‌های مورد نیاز در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طرح ساماندهی ورودی از سمت تهران ازسال ۹۱ آغاز شد و ادامه یافت اما در سال ۹۶ تصویب شد که به دلیل مشکلات مدیریتی زمان برد اما با توجه به علاقه‌ای که مشاوران نسبت به قم داشتیم کاری جامع انجام شد.

مشاور طرح ساماندهی ورودی تهران به سمت قم بیان کرد: طرح ورودی تهران ۱۵ کیلومتر است و طرح مطالعاتی دارد که بخشی از مصوبات از شورای ایمنی راه و کمسیون و شورای ترافیکی را گرفته است و محدوده از ابتدای شهرک چاپ و نشر تا مسیر گرمسار ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از طرح در بافت شهری است و طرح مطالعاتی از سمت شرقی و غربی مجوز کمربندی و جاده قدیم قم و آزاد راه ارا گرفته و محدوده به ۴ بخش تقیسم شد که نظام‌های متعدد را براساس ضوابط پیشنهاد دادیم.

در ادامه مشاور طرح ساماندهی ورودی از سمت اراک به قم نیز گفت: ارتقای کیفیت سیما و منظر و حریم شهر در طرح مطالعاتی آمده است و در آن بوستان‌ها و شاه جمال و مجتمع‌ها مشخص است، همچنین ساماندهی سوهانی‌ها و گردشگری سلامت و فضای سبز دیده شده است.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.hetfuqex8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما