تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 3491
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از اجرای طرح نظارت و جمع‌آوری پرنده فروشان در شهر قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمدرضا شفیعی با اشاره به اجرای طرح‌های مشترک استانی در راستای حفظ محیط‌زیست شهری، اظهار داشت: به‌منظور رعایت بهداشت و سلامت شهروندان عزیز و مطابق مصوبات ستاد مقابله با شیوع بیماری‌های مشترک پرندگان و انسان ازجمله آنفولانزای فوق حاد، طرح جمع‌آوری پرنده فروشان سیار و برخورد قانونی با واحدهای پرنده فروش ثابت در سطح شهر با همکاری دستگاه‌های قضایی، انتظامی، دامپزشکی و دیگر نهاد در چندین مرحله به اجرا گذاشته شد .

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه این طرح در کلیه معابر اصلی به‌ویژه هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود، ابراز کرد: هدف از این طرح شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین مباحث زیست‌محیطی و سد معبری پرنده فروشان مطابق ضوابط و قوانین بوده که نسبت به تحویل موارد جمع‌آوری‌شده به دامپزشکی اقدام می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تمام اکیپ‌های نظارتی این اداره کل در سطح شهر و بازار روزها از هرگونه فعالیت غیرمجاز واحدهای ثابت و سیار جلوگیری به عمل می‌آورند.

وی با تأکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای این طرح یادآور شد: این طرح با همکاری کارگروه استانی شامل شهرداری، فرمانداری، دادگستری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و دامپزشکی با هدف کنترل، نظارت و برخورد با آنفولانزای فوق حاد پرندگان اجرا می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و همشهریان، تصریح کرد: شهروندان گرامی می‌توانند به‌منظور مشارکت در این طرح سلامت‌محور، موارد تخلف را با سامانه ۱۳۷ شهری مطرح و موضوع را پیگیری کنند.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.3apct1a5zbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما