تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : 3210
سرپرست منطقه هشت شهرداری قم به تشریح جزئیات تخفیف‌های شهرداری در پروژه مسکن ملی در پردیسان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  محمد رمضانی اظهار داشت: با توجه به مذاکره‌هایی که شهردارقم با مدیران اداره کل بنیاد مسکن و اداره‌کل راه و شهرسازی انجام داد، مقرر شد درخواست تخفیف ۳۰ درصدی را به شهرداری ارائه و این موضوع نیز برای ارسال به شورای شهر قم تبدیل به لایحه شود.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری اختیاری بر دادن تخفیف مازاد بر اختیار قانونی ندارد، بیان کرد: بنابراین درخواست ۳۰ درصد تخفیف، ۳۰ درصد نقد و مابقی نیز در ۳۶ قسط داده توسط بنیاد مسکن به شهرداری ارائه و شهرداری نیز در قالب لایحه به شورای شهر ارائه کرد.

رمضانی افزود: پس از حضور در جلسه شورای اسلامی شهر و ارائه توضیح در مورد این لایحه صدور پروانه با ۱۵ درصد تخفیف، مابقی ۳۰ درصد نقد و بقیه ۳۶ قسط  مصوب شد.

وی بیان کرد: تخفیف ۵۰ درصدی که قبل از این مطرح شده بود  مربوط به تفاهم‌نامه‌ای در تهران و در سطح وزارت خانه است که مقرر شده شهرداری ۵۰ درصد تخفیف دهد که شهرداری چنین اختیاری را ندارد و باید از شورای شهر اجازه بگیرد.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم درباره موضوعات مطرح شده برای صدور پروانه موقت نیز گفت: با توجه به اینکه سامانه اتوماسیون شهرداری و تمام مراحل صدور پروانه الکترونیکی است، امکان صدور پروانه خارج از ضوابط مشخص شده نیست.

رمضانی بیان کرد: پروانه‌هایی که برای اقدام ملی مسکن صادر شده یکی در خیابان نصر انتهای خیابان دهلاویه است و صدور پروانه مسکن ملی در دو پروژه زیتون ۹ و ۱۰ در بلوار شهدای فردو آماده اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه چیزی به عنوان صدور پروانه موقت نداریم، خاطرنشان کرد: در گذشته محاسبات درآمد توسط کاربر بود، ولی در حال حاضر تمام موارد سیستمی است که باید تمام موارد دنبال شود.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم در مورد منطقه ۱۷ هکتاری نیز گفت: در این زمینه تعیین تکلیف سهم شهرداری مطرح است که باید در کمیسیون توافقات به نتیجه نهایی برسد و تا این موضوع تعیین تکلیف نشود امکان ثبت صدور مجوز نیست.

رمضانی در خصوص طرح الحاقی ۵۶۰ هکتاری به منطقه هشت شهرداری قم نیز بیان کرد: اولین مورد که باید بررسی شود سیل‌هایی است که در این محدوده اتفاق می‌افتد و ممکن است با مسدود شدن مسیرها به ریل قطار و پردیسان آسیب وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین خواسته ما این است موضوع جمع‌آوری سیلاب این محدوده به طور حتم رسیدگی و کانال بالا دستی پردیسان و شهرک حوزوی نیز با محاسبات جدید احداث شود.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم بیان کررد: بنابراین خواسته ما از دولت این است اگر قرار است الحاقی انجام تمام زیرساخت ها و موارد مربوطه را به طور کامل انجام دهند، تا مردم با مشکلات مواجه نشوند.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مسکن مهر تعاونی‌ها باید پیاده روسازی را انجام می‌دادند اما این موضوع اتفاق نیفتاد و امروز حدود ۵۰ کیلومتر پیاده رو احداث نشده در پردیسان وجود دارد و به عنوان یک میراث باقی مانده است.

وی افزود: این طرح نیز ۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد که شهرداری و پردیسان نیز توان مالی در تامین آن را ندارند و اگر سالانه یک میلیارد تومان هم اختصاص داده شود، این طرح نیاز به ۵۰ سال زمان نیاز دارد بنابراین باید از این موضوعات و از تجربه‌های گذشته درس بگیریم تا هزینه دیگر در طرح‌های جدید تحمیل نشود.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم گفت: شهرداری منطقه هشت ما از لحاظ سرانه سبز با دارا بودن دو بوستان پنج و سه هکتاری از وضعیت مناسب برخوردار است و امسال همه محلات مسکن مهر به جز محله شش فضای سبزها به بهره‌برداری می رسد.

رمضانی در مورد اهمیت توجه به بهداشت منطقه پردیسان و دفع فاضلاب نیز بیان کرد: در این راستا تمام فاضلاب مجتمع‌ها به فاضلاب شهری وصل شد که این نیز از کارهای ماندگار برای حفظ بهداشت عمومی بوده است.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.znxt23nivftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما