تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : 3209
جمعی از اصحاب رسانه با حضور سید ابوالفضل میریک امامی مدیرعامل سازمان، از پروژه‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، نخستین پروژه مربوط به تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر(عج) بود که مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم درباره این پروژه، اظهار داشت: پل اصلی این تقاطع سه سطحه، بلوار امام علی (ع) را به بلوار کبیری متصل می‌کند و رمپ جهتی که مثبت دو است، بلوار امام علی (ع) را به بلوار خلیج‌فارس متصل می‌کند که کامل به بهره‌برداری رسیده است.

وی در بازدید از روند پیشرفت رمپ پل ۹ دی و پیست دوچرخه‌سواری کنار این پل، از بهره‌برداری آخرین رمپ پل۹ دی تا دوماه آینده خبر داد و گفت: این رمپ بلوار امام رضا(ع) را به پل جمهوری اسلامی و میدان سپاه متصل می‌کند.

میریک امامی تصریح کرد: هزینه پروژه نیز حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که مدت‌زمان اجرای آن ۱۰ ماه بوده است.

پیشرفت ۳۵ درصدی تونل جمهوری

بازدید از تونل جمهوری در دیگر برنامه‌های بازدید خبرنگاران بود که در این زمینه مدیرعامل توسعه و عمران شهرداری قم، ابراز کرد: این تونل یک هزار و ۲۰۰ متر طول دارد و از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این تونل چهار زیرگذر دارد که زیرگذر تونل شماره چهار در محدوده بلوار جمهوری اسلامی، زیرگذر شماره سه حدفاصل خیابان نور شرقی، زیرگذر شماره دو حدفاصل خیابان سواران و زیرگذر شماره یک نیز حدفاصل بلوار یادگار امام (ره) است که امیدواریم این طرح تا یک و نیم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بازدید از کارخانه تولید آسفالت و سازه‌های بتنی در مجتمع امیرکبیر شهرداری قم از مقصد دیگر بازدید خبرنگاران بود.

مدیرعامل توسعه و عمران شهرداری قم در معرفی ظرفیت‌های این کارخانه، گفت: این کارخانه جزء ۱۰ کارخانه برتر کشور محسوب می‌شود که از تجهیزات به روز برخوردار بوده و در حال حاضر نیز در حال تولید آسفالت با کیفیت در شهر و استان قم است.

وی با اشاره به خودکفایی شهرداری قم در تولید آسفالت و جداول بتنی، یادآور شد: این کارخانه توانایی تولید روزانه ۲ و نیم تن آسفالت دارد که در کنار رکورددار بودن یکی از کارخانه سرآمد در کشور به شمار می‌رود.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح ورودی جعفریه تا پایان سال

کارگاه ساخت تقاطع غیرهمسطح ابتدای ورودی قم از جاده جعفریه از دیگر برنامه‌های این بازدید بود که میریک امامی درباره آخرین وضعیت این طرح یادآور شد: وضعیت پیشرفت فیزیکی این تقاطع غیرهمسطح ۸۰ درصد است تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در بخش دیگری از این بازدید در نشست خبری، اظهار داشت: سازمان، دومین سازمان بزرگ شهرداری با بیش از ۳۲۰ کارمند است که در حال حاضر اجرای طرح‌های مختلف عمرانی شهری را بر عهده دارد.

سید ابوالفضل میریک امامی اضافه کرد: از ۱۰ پروژه‌ای که شهرداری قم اجرای آن را به سازمان توسعه و عمران واگذار کرده، چهار پروژه افتتاح‌شده و دو پروژه دیگر در جعفریه و دیگری که رمپ پل ۹ دی است تا پایان امسال افتتاح می‌شود و مابقی پروژه‌ها بخشی در تابستان و بخش دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به افتتاح محوطه‌سازی بوستان غدیر در سه‌ماهه نخست سال ۹۹ گفت: لوازم و ادوات شهربازی نیز نصب‌شده که پس از پایان محدودیت‌های کرونایی و همچنین دریافت مجوز اداره استاندارد در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

صرفه‌جویی ۹۰ میلیارد تومانی با خرید به‌موقع قیر و میلگرد

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: با خریدی که در سال گذشته در بخش قیر، میلگرد و سایر تجهیزات عمرانی داشتیم، بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اعتباری در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری قم صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه سه سطحی ولیعصر(عج) اشاره کرد و افزود: این پروژه که از پروژه‌های فنی و خاص در سطح استان قم به شمار می‌رود و توسط مهندسان بومی قم بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که اگر به بخش خصوصی واگذار می‌شد باید بیش از این‌ها هزینه صرف آن می‌شد.

میریک امامی به اعتبارات عمرانی این سازمان اشاره کرد و گفت: افزایش بودجه برای سال آینده این سازمان در دست اقدام است و امسال نیز درخواست متمم و افزایش بودجه به ۱۷۰ میلیارد تومان را در برنامه داریم.

خودکفایی در زمینه آسفالت و جداول بتنی

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری، تولید و توزیع آسفالت در سطح شهر و شهرداری است، گفت: با کارخانه به‌روزی که در مجتمع امیرکبیر شهرداری راه‌اندازی شد و فاز دوم آن نیز توسط شرکت‌های بومی اورهال شد بدون هرگونه آلودگی در حال انجام است که به خودکفایی در زمینه آسفالت و جداول بتنی رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بیان کرد: اجرای دو پروژه عمرانی جدید که شامل خاکبرداری تقاطع مدافعان سلامت و اجرای بلوار در ادامه تونل جمهوری از بلوار معلم تا خیابان دور شهر در دست انجام است.

اجرای تونل جمهوری قم به مسافت ۱۲۰۰ متر

وی با تشریح آخرین وضعیت پروژه عمرانی تونل جمهوری اضافه کرد: این تونل به مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر از میدان امام حسین(ع) تا تقاطع یادگار امام (ره) در سه فاز در حال اجرا است که امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف خدمات رسان قم، رفع معارض و جابجایی تأسیسات انجام و در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

میریک امامی با بیان اینکه تونل جمهوری بااعتباری بالغ‌بر ۸۸ میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: میزان پیشرفت این طرح حدود ۳۵ درصد بوده و پیش‌بینی بهره‌برداری آن نیز تا یک سال و نیم آینده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر تدبیر سال گذشته شهردار قم نبود و میلگرد و قیر نیز خریداری‌نشده بود اجرای طرح‌های شهرداری به این راحتی صورت نمی‌گرفت، افزود: امسال نیز خرید میلگرد و قیر در دست اقدام است تا در سال آینده با مشکل روبرو نشویم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه کارخانه آسفالت، شن و ماسه و سازه‌های بتنی در قالب مجتمع امیرکبیر فعال است، یادآور شد: کارخانه آسفالت شهرداری قم یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید آسفالت است که آلایندگی زیست‌محیطی نیز ندارد.

تولید ۲۱۰ هزار تن آسفالت در سال جاری

میریک امامی خاطرنشان کرد: این کارخانه جز ۱۰ کارخانه آسفالت کشور است و به‌طور هوشمند و رایانه‌ای هدایت می‌شود و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون نیز ۲۱۰ هزارتن آسفالت در آن تولیدشده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تأمین آسفالت موردنیاز معابر شهری قم، با شهرداری قنوات و کهک نیز تفاهم‌نامه همکاری امضاءشده تا آسفالت موردنیاز آنان تأمین شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم درباره ساخت نیوجرسی‌های بتنی نیز گفت: تحقیقات و مطالعات این طرح انجام‌شده و از سال آینده با کمک یک شرکت ایرانی تولیدات این نوع از سازه بتنی نیز در کنار سازه‌های بتنی جدول آغاز می‌شود.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.xdmiw6d01giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما