تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 3200
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به متروکه شدن بخشی از ریل راه‌آهن در محدوده شهر از انجام مطالعات جابه‌جایی ایستگاه راه‌آهن محمدیه به ایستگاه جمکران خبر داد.
مطالعات جابه‌جایی ایستگاه راه‌آهن محمدیه به ایستگاه جمکران در حال انجام است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به موضوع جمع‌آوری ریل راه‌آهن در محدوده شهر اظهار داشت: مطالعات جمع‌آوری ریل راه‌آهن ایستگاه محمدیه در حال انجام است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به بررسی انتقال بار تردد ریلی ایستگاه محمدیه به ایستگاه جمکران افزود: پیشنهاد این است که با حذف ایستگاه محمدیه یک هاب مسافری در ایستگاه جمکران ایجاد شود که مدهای حمل و نقلی  دیگر مانند خط A مترو، BRTو اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی به آن متصل شود.

جانقربان با اشاره به شرایط سخت مسافران ایستگاه محمدیه برای دسترسی به هسته مرکزی شهر تصریح کرد: خط قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان هم که در ایستگاه A مترو کریدور شرقی مسجد مقدس جمکران توقف خواهد داشت که ازآنجا مسافران به خط A مترو می‌توانند دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به انجام مطالعات جابه‌جایی ایستگاه محمدیه در استان تأکید کرد: عملاً ریل راه آهن از ایستگاه مرکزی شهر تا مقطع مسجد مقدس جمکران کاملاً متروکه ست و باید جمع‌آوری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به حذف بار حمل‌ونقلی از این مسیر تصریح کرد: اتفاقات خوبی در راستای جمع‌آوری ریل افتاده است و در سال‌های گذشته هم قطارباری و هم قطارمسافری از این مسیر تردد داشت اما قطار باری ۱۲ سال است که تردد ندارد و عبور قطار مسافری هم حدود ۸ سالی است از این مسیر منتفی شده است.

جانقربان با اشاره به اقدامات شهرداری در رابطه با بهسازی مسیرهای ریل راه‌آهن نیز تأکید کرد: یک سری اقداماتی از سوی شهرداری در سمت جنوب خیابان رسالت انجام‌شده و آلودگی‌های صوتی محدوده ریل راه‌آهن کمتر شده است اما آلودگی‌های زیست‌محیطی همچنان وجود دارد.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.z9wrak9xzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما