تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : 3177
اهتمام سازمان زیباسازی به کار در حوزه ایثار و شهادت با ابزارهای مختلف و وجود پیوست فرهنگی در اقدامات نمادسازی در شهر از موضوعاتی بود که در جلسه شورای سازمان زیباسازی شهرداری قم مطرح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، جلسه شورای سازمان زیباسازی شهرداری قم با حضور عوامل سازمان، اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای شورای سازمان به ریاست معاونت خدمات شهری شهرداری قم برگزار شد.

سید محمد موسوی منش، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم در این جلسه به بیان مطالبی درباره اصلاحیه بودجه سال جاری و بودجه پیش بینی شده برای سال آینده این سازمان پرداخت.

وی با اشاره به مساعدت سازمان در برخی حوزه‌های درآمدی به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این مساعدت‌ها با مصوبه شورای سازمان و شورای اسلامی شهر صورت گرفت که به دو صورت بخشودگی سه ماهه یا پرداخت ۳۰ درصد به مخاطبان ارائه شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم به اقدامات این سازمان در حوزه کنگره شهدا و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: برگزاری نخستین سمپوزیوم طراحی یادمان شهدای قم از اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد.

وی به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قم برای تکمیل باغ پرندگان و زیبایی فضای این باغ اشاره کرد و افزود: ۲۳ مورد اقدام در این زمینه انجام شده است که از جمله می‌توان به نصب ۱۲۰ عدد لانه پرنده، آبشار و پل در سوله پرندگان حاره‌ای، تابلوهای هدایت مسیر، دیوارنگاره‌ها و .. اشاره کرد.

موسوی منش به کسب رضایتمندی بالای ۹۰ درصد توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: در سامانه ارزیابی عملکرد، سازمان زیباسازی شهرداری قم نمره خوبی کسب کرده است.

وی همچنین به بودجه ۱۴۰۰ هم اشاره کرد و افزایش تعرفه بهای خدمات سازمان زیباسازی دراین سال را ناچیز توصیف کرد.

سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم هم در این جلسه بر ضرورت معرفی دقیق المان‌ها و یادمان‌های نصب شده در شهر تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه معرفی دقیق این یادمان‌ها انتقادات نسبت به آنها را کاهش می‌دهد، افزود: باید از طریق تولید کتابچه‌ها و فضای مجازی به معرفی این آثار فرهنگی در شهر بپردازیم تا مخاطب ما بداند با چه نمادهایی روبه رو شده است.

سید مجتبی سبحانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه بر نصب شناسنامه آثار هنری موجود در شهر تاکید کرد.

حسن مالکی نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم هم به آثار کار شده در زیرگذرها اشاره کرد و گفت: آثار نقش برجسته و نقاشی که در زیرگذرها کار می‌شود، به این دلیل گذرا بودن، باید ساده باشد.

مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم هم در این جلسه با تشکر از اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قم، نمادسازی را موثرترین کار در حوزه فرهنگ دانست که تا سالها به یادگار می‌ماند.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.aetfuqevasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما