تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : 3170
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت حفظ انرژی سازمان آتش‌نشانی برای عملیات حیاتی از واگذاری مأموریت‌های فاقد خطرات جانی و مالی مانند بازگشایی درب و قطع آژیر به بخش خصوصی خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید امیرسامع در جلسه شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم که با حضور سید امیر سامع معاون خدمات شهری و اعضای هیئت‌مدیره این سازمان در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، از خدمات نیروهای آتش‌نشانی قم قدردانی کرد و اظهار داشت: به‌منظور کاهش فشار متحمل بر سازمان آتش‌نشانی بخشی از مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: حضور نیروهای آتش‌نشانی در برخی از مأموریت‌های سطحی که خسارت جانی و مالی ندارد می‌تواند دست نیروهای آتش‌نشانی را مأموریت‌های حیاتی‌تر ببندد.

سامع با اشاره به اینکه در مأموریت‌هایی مانند بازگشایی درب و قطع آژیر حضور نیروهای آتش‌نشانی ضرورتی ندارد، تأکید کرد: درصورتی‌که مأموریت‌هایی مانند بازگشایی درب پیش آمد نیروهای آتش‌نشانی باید مردم را به صنف کلیدسازان ارجاع دهند.

وی به مأموریت‌های ورود حیوانات به منزل هم اشاره کرد و گفت: در این‌گونه مأموریت‌ها هم تا وقتی خسارت جانی مردم را تهدید نکند، می‌تواند مأموریت‌ها واگذار شود، مثلاً وقتی ماری در منزل پیدا می‌شود با وقتی گربه‌ای در منزل محبوس شده، شرایطش بسیار متفاوت است و می‌تواند گروه‌های دیگری به‌جز آتش‌نشانی این مأموریت‌ها را انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی نیز اشاره کرد و افزود: با کمکی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری به رقم ۱۰ میلیارد تومان به سازمان آتش‌نشانی شد، شهرداری هم ۲۴ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داد و پیشرفت خوبی در تامین تجهیزات صورت گرفت.

سامع افزود: با هزینه ۳۴ میلیارد تومانی تجهیزات بسیار باارزشی خریداری شد که ارزش امروزی آن‌ها به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mq1a2bqsxla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما