تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 3154
جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت حمل و ترافیک شهرداری کرج از اقدامات شهرداری قم در حوزه پرداخت‌های الکترونیکی شهروندی بازدید کردند.
بازدید جمعی از مدیران شهرداری کرج از سازمان فناوری اطلاعات و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،رکورش محمدحسینی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در حاشیه معرفی اقدامات انجام شده در حوزه پرداخت های الکترونیکی شهروندی و کاربردهای آن در حمل و نقل عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: تبادل تجربیات موفق بین شهرداری‌های کشور می‌تواند در دستیابی سریعتر و بهتر به اهداف مشترک شهرداری ها موثر باشد.

محمدحسینی بیان کرد: امروز در برنامه یک روزه بازدید از سازمان فناوری و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، و همچنین بازدید میدانی از پایانه‌های اتوبوس و تاکسی و باجه های فروش و شارژ کارت هوشمند یکپارچه شهروندی (قمکارت)، به معرفی بخشی از اقدامات در  شهرداری قم پرداخته شد.

وی عنوان کرد: پروژه جدید کارت شهروندی (قمکارت) یکی از زیرساخت‌های مهم در ایجاد تحول در پرداخت‌های خرد شهری و بویژه موضوعات مرتبط با حمل و نقل عمومی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: در سال ۹۷ براساس دستور شهردار قم، مطالعات پروژه کارت هوشمند جدید شهروندی قم با نام قمکارت به عنوان یک کارت هوشمند چند منظوره آغاز گردید.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: براین اساس از توانایی‌ها و تجربیاتی موفق در کشور کمک گرفته شد و فاز مطالعاتی و چگونگی بومی سازی جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در این حوزه، مطالعه گردید و معماری مناسب شهر قم تدوین و طراحی شد.

و در نهایت با تکیه بردانش و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان کشور این پروژه در اوایل سال ۹۸ آغاز گردید.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.n8xbjh8ze9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما