تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : 3138
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به راه‌اندازی میزهای خدمت در مناطق، اظهار داشت: در این میزهای خدمت افرادی که مستقرشده‌اند بروشورهایی را در خمت مردم می‌گذارند که دقیقاً نحوه استفاده از نرم‌افزار قم یار در آن تدوین‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مشکلات سر راه نرم‌افزار قمیار، افزود: این نرم‌افزار بسیار ساده و روان است و با حداقل دانش الکترونیکی هم افراد می‌توانند از آن استفاده کنند اما بخشی از مردم در استفاده از این ابزارها بی‌حوصله هستند که باید در این رابطه فرهنگ‌سازی شود.

جانقربان افزود: از طرفی کافی نبودن دانش الکترونیکی شهروندان هنوز بسترهای لازم را برای توسعه دولت الکترونیک در کشور کامل ایجاد نکرده است علاوه بر اینکه یک مقدار هم پایین بودن سطح خدمات و سرعت اینترنت تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: با این شرایط وضعیت نفوذ نرم‌افزار قم یار در بین مردم مناسب بوده است به‌طوری‌که در ۵۰ روز فعالیت نرم‌افزار قم یار ۶۵ درصد از مردم ثبت درخواست‌های خود را از طریق الکترونیکی انجام داند و  ۲۵ درصد در منطقه ثبت کردند و درصورتی‌که در روزهای اول آمار ثبت ۸۰ درصد ثبت درخواست‌ها در مناطق انجام می‌شد اما این روند روزبه‌روز کمتر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تأکید کرد: نکته قابل‌توجه این است که از ۶۵ درصدی که درخواست خود را الکترونیکی ثبت کرده‌اند، ۵۰ درصد از نرم‌افزار قم یار استفاده کرده‌اند و تمام تلاشمان این است که تا پایان سال ۸۰ درصد مردم برای ثبت درخواست‌های خود از نرم‌افزار استفاده کنند.

جانقربان بابیان اینکه بخشی از مردم به این آگاهی ازنظر الکترونیکی رسیدند که خودشان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری درخواست‌های خود را ثبت کنند، تأکید کرد: از بین ۳۲ فرایند مرتبط با شهرداری دو فرایند اصلی در حال حاضر روی نرم‌افزار قمیار ثبت‌شده است که مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین فرایندهاست و امیدوار هستیم که با این دو فرآیند شهروند الکترونیک بسازیم و بعد در مورد همه فرایندها این امور را ساری و جاری کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.w9wrak9q7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما