تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 3122
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، همایون یزدان پناه در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تعاریف متفاوت شهر هوشمند در دنیا، اظهار داشت: هرکسی تعاریف متفاوتی از شهرهوشمند ارائه داده است و آنچه بیشتر در ایران و در دنیا مرسوم است شهر الکترونیک است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: مثالی که برای امور الکترونیکی میتوان زد این است که مثلا اگر قبلاً می‌خواستید یک قبض را پرداخت کنید باید به‌صورت حضوری آن را پرداخت می‌کردید درحالی‌که الآن آن را به‌صورت اینترنتی و با گوشی و کامپیوتر پرداخت می‌کنید، یعنی فرآیند فیزیکی را در فضای مجازی انجام می‌دهید که این موضوع چندسالی است که در ایران وجود دارد.

یزدان پناه به ارائه تعریفی از هوشمندسازی پرداخت و گفت: هوشمندسازی در تعریف افراطی که شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری آن را باب کردند استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی به تعریف دانشگاهی از شهرهوشمند هم اشاره کرد و گفت: در این تعریف نیز فناوری اطلاعات کنار گذاشته‌شده و معتقدند شهر هوشمند وقتی اتفاق می‌افتد که شهر خوبی را ایجاد کنیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ادامه داد: شهر خوب در این تعریف‌ها مثلاً شهری است که محیط‌زیست آن پایدار باشد، شهری که مردم طوری عمل کنند که مصرف انرژی پایین باشد و یا زباله کم تولید کنیم و پسماند صفر باشد.

یزدان پناه با اشاره به مشکل عدم هماهنگی برخی عملکردها با برنامه‌ریزی راهبردی، تصریح کرد: این مشکل در برنامه‌ریزی‌های پیشرفت و توسعه در سطوح مختلف کشوری، شهری، وزارتخانه و حتی در حوزه آموزش وجود دارد که ممکن است هرگونه برنامه‌ریزی در این حوزه‌ها با برنامه‌ریزی راهبردی که از قبل وجود دارد، در تضاد باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.8etfuqev8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما