تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 3087
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، همایون یزدان پناه در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تلاش شهرداری برای تدوین مدل بومی هوشمندسازی قم اظهار داشت: فرایند مدل سازی بومی برای ایجاد شهر هوشمند یکی از ملزومات تحقق این موضوع است.
وی با بیان اینکه ما باید فرآیند سخت و طولانی و بسیار مهم مدل‌سازی بومی را شروع کنیم، تصریح کرد: ما مقدمات کار را از سال ۱۳۹۷ شروع کرده‌ایم و به دانش خوبی برای طراحی آن دست یافته‌ایم و باید آن را ادامه دهیم.
وی با اشاره به ارتباط ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اساتید حوزه و دانشگاه برای این موضوع افزود: جلساتی در رابطه با پیش‌نویس طرح هوشمند سازی هماهنگ با قم برگزار شده تا طرح به شورای فناوری اطلاعات رئیس‌جمهوری ارسال شود.
رئیس ستاد شهرهوشمند شهرداری قم افزود: با توجه به تعدد حوزه‌های مرتبط با موضوع، بر روی تولی گری چند دستگاه‌ اجرائی بحث شد که مثلا یکی از آن‌ها وزارت راه و شهرسازی بود و متاسفانه تاکنون در این خصوص جمع بندی و تعیین تکلیف صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: قم به‌عنوان یکی از کلانشهرهای سرآمد در تحقیق و پژوهش در این حوزه است. قم شهر انقلاب است و بیشتر متفکرین اسلامی و بحث مرجعیت شیعه در آن واقع‌شده است و از سوی دیگر نزدیکی این شهر به پایتخت می‌تواند به تحقق این هوشمندسازی کمک کند و همه این امور باعث تمایز قم نسبت به سایر شهرها می‌شود.
وی بابیان اینکه قم یک شهر بین‌المللی است تأکید کرد: در جلسه با آیت‌الله اعرافی مسئله نداشتن فقه هوشمند سازی را مطرح کردیم. در واقع سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه روشمند عمل می‌کند و هوشمند سازی بر مبنای معماری و فرهنگی در آن صورت نمی‌پذیرد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.oetfuqeyasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما