تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 3080
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با شهرنیوز در رابطه با موضوع جمع‌آوری ریل راه‌آهن در محدوده شهر قم، اظهار داشت: ریل راه‌آهن در محدوده پل مصلی تا مسجد مقدس جمکران حدود ۷ کیلومتر طول مسیر است که چند سال است که متروکه مانده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه ۶تقاطع در این مسیر پیش‌بینی‌شده است، افزود: دو تقاطع شهید کبیری و تقاطع فردوسی اجرایی شده است و بقیه هم باید در این مسیر اجرا شود.

جانقربان تأکید کرد: به دلیل پیوستگی این تقاطع‌ها با بلوار پیامبر اعظم(ص) با توافقات که با راه‌آهن قم داشتیم این تقاطع‌ها اجرایی شد و بخشی از ریل که در محدوده این تقاطع‌ها بود، برداشته شد.

وی بابیان اینکه با اجرای این تقاطع‌ها و چهار تقاطع دیگر عملاً استفاده از این مسیر ریل راه‌آهن را منتفی می‌کند، تصریح کرد: عملاً این مسیر در راستای اهداف راه‌آهن نمی‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد و بنا بر مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار است که برای دسترسی محلی مورداستفاده واقع شود.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم طبق قانون ۱۷ و نیم متر از هر طرف از باکس راه‌آهن یعنی ۳۵ متر حریم ریل است و دو راه دسترسی در مجاورت آن است.

جانقربان بابیان اینکه خود پل مصلی نیز بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: یک مشاور در حوزه معاونت شهرسازی مشغول به کار شده و در حال بررسی مجموعه ارتباطات شریانی میدان جانبازان، پل مصلی و دورشهر است.

وی بابیان اینکه این قسمت از ریل سالهاست که متروکه مانده است، گفت: عملاً این محدوده از ریل در آینده جمع‌آوری خواهد شد و مالکیت این مسیر توسط راه‌آهن به نظر می‌رسد که قابل‌بحث است و اگر هماهنگی‌ها با راه‌آهن به صورتی پیش برود که در آینده مشکلات حقوقی متوجه شهرداری نباشد قطعاً شهرداری توان این را دارد که این مسیر را به‌عنوان یک دسترسی محلی در اختیار شهروندان قرار بدهد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.4q1a2bqxxla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما