تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 3071
کارآفرین نمونه کشوری و مدیر کارگروه کارآفرینی زنان مؤسسه «خاتم» با بیان این‌که حمایت از نهاد خانواده و زنان همواره باید مورد توجه مسئولان باشد، گفت: توانمند سازی و مهارت‌افزایی بانوان نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت مداوم است.
کارآفرین نمونه کشوری:توانمند سازی و مهارت‌افزایی بانوان نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت مداوم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، " فارغ‌التحصیل رشته مطالعات زنان و خانواده در مقطع دکترا از دانشگاه UM مالزی است و در سال‌های اخیر توانسته در زمینه کارآفرینی گام‌های مؤثری را بردارد و در واقع از کارآفرینان موفق کشورمان محسوب می‌شود." دکتر لیلا مجدانی که علاوه بر تدریس و کارهای علمی و کارآفرینی، مدیر کارگروه کارآفرینی زنان مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» نیز می‌باشد، در گفتگو با خبرنگار ما به اهداف کارگروه کارآفرینی مؤسسه خاتم و سایر اقدامات خود در زمینه‌های کارآفرینی اشاره کرده است.

شبکه‌سازی بین بانوان کارآفرین هدف اصلی است

مؤسسه خاتم یک سازمان مردم نهادی است که برای کاهش آسیب‌های زنان و خانواده شکل‌گرفته است و در این میان کارگروه‌های کاربردی و هدفمندی نیز در این مؤسسه شکل‌گرفته که کارگروه کارآفرینی زنان مؤسسه «خاتم» یکی از این کارگروه‌ها است.

این کارگروه رسالت‌های مشخصی دارد از جمله این‌که شبکه‌سازی بین بانوان کارآفرین ایجاد کند تا ضمن انتقال تجربیات به سایرین در رشد و توانمندسازی زنان نیز سهمی داشته باشد.

اجرای برنامه‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادهایی که متولی امور زنان هستند از دیگر اقدامات این کارگروه است.

درصدد این هستیم که با همکاری و مشارکت افرادی که در این حوزه فعال هستند آسیب‌های حوزه زنان را کمتر کنیم و بسترهایی را مهیا کنیم که زنان بتوانند فعالیت‌های اقتصادی را دنبال کنند.

در مؤسسه خاتم دنبال این هستیم که زنان بتوانند با حداقل آسیب به خانواده به فعالیت‌های اقتصادی بپردازند.

در تلاش هستیم که بتوانیم نهادهایی که به‌صورت موازی و جزیره‌ای در حوزه زنان کار می‌کنند را کنار هم جمع کنیم تا با هم‌افزایی و اتحاد برنامه‌های جامع و کاربردی را در این زمینه عملیاتی کنیم.

شناسایی افرادی که نیاز به توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای ورود به بازار دارند نیز از جمله اهداف کارگروه است.

ساخت دو اپلیکیشن اقتصادی و خانواده محور



در سال‌های اخیر و باتوجه‌به تحریم‌های ظالمانه دو نرم‌افزار " مازادا " و " الوهمیار" را برای حمایت از خانواده ها ساختیم.

در این میان مازادا در بستر مبادله کالا به کالا است و بدون رد و بدل شدن پول، افراد می‌توانند نیازهایشان را برطرف نمایند و کمک بسیار زیادی به اقتصاد خانواده‌ها می‌کند. افراد می‌توانند با مبادله وسایل مازاد بر نیاز خود و یا تولیدکنندگان مشاغل خانگی با عرضه کالاهای خود، از کالا، خدمات و یا استعداد فرد دیگری بهره ببرند

مازادا مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان است و نحوه کار با این اپلیکیشن به این صورت است که افراد یک کالایی دارند که درحد نو و یا قابل مصرف است، آن را در قالب یک آگهی در اپلیکیشن قرار می‌دهند و به نسبت کیفیت به آن ستاره می‌دهند سپس ترجیح تعویض آن با کالا یا خدمات دیگر و همچنین محدوده مکانی خود را تعیین می‌کنند. مازادا به‌صورت کاملا هوشمند نزدیکترین افراد از لحاظ مکانی را معرفی می‌نماید. افراد معرفی شده، کالا یا خدمات مورد نیاز من را دارند و مابه‌ازای آن، به کالا یا خدمات من نیاز دارند.

بخش جذاب اپلیکیشن، تعویض استعدادهاست. مثلا دو خانم بیکار هستند ولی هرکدام استعدادی را دارند مثلا یکی قلاب‌بافی می‌کند و دیگری شیرینی‌پزی بلد است. هر دو دارای استعداد هستند اما از محل استعداد خود نمی‌توانند درآمدی کسب نمایند. در مازادا همه می‌توانند استعداد خودشان را معرفی نمایند و بگویند چه چیزی را می‌خواهند یاد بدهند و درمقابل چه کالا، خدمات یا استعدادی را می‌خواهد.

 

الو همیار، یاری رسان سالمندان



بسیاری از فرزندان سالمندان نمی‌توانند هر ساعتی از شبانه‌روز نیازهای آنان را برطرف کنند. الوهمیار یک اپلیکیشن با کاربری بسیار آسان برای سالمندان است که تمام نیازهای آنان را اعم از کالاهای ملزوم و خدمات پزشکی فراهم می‌کند. سالمندان قادر خواهند بود از طریق این اپلیکیشن خریدهای روزانه خود را با قیمتی پایین‌تر از فروشگاه تهیه کنند. همچنین خدمات درمانی یا تعمیرات منزل در قالب این نرم‌افزار تعریف شده است.

رویکرد فوق العاده الوهمیار در این است که سالمندان را مخاطب ویژه‌ خود قرار داده است. معمولاً سالمندان مخاطب اپلیکیشن‌ها نمی‌شوند اما ما سعی کردیم این اپلیکیشن را به ساده‌ترین شکل ممکن و از طریق تصویر و بدون نیاز به تایپ، تولید کنیم که بازخورد خیلی خوبی هم داشتیم.

خوشبختانه مراحل برنامه‌نویسی این اپلیکیشن به پایان رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. این طرح در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از طرح‌های جشنواره رویش مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته و شرکت ما به عنوان یک فناور ثبت شده و در مرکز رشد مستقر است. الحمدلله استقبال خوبی از این اپلیکیشن صورت گرفته و ما پیشنهادهای جدی از طرف شهرهای مختلف برای نمایندگی داریم.

برنامه‌نویسی مشکل اصلی استارت آپ ها

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در تولید اپلیکیشن وجود دارد مسئله تیم‌های برنامه‌نویسی است. متاسفانه افراد توانمند چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی در حوزه برنامه‌نویسی نداریم.

 در این حوزه، عرضه بسیار محدود و تقاضا بسیار زیاد است و سبب شده افراد توانمند گاهی سر چند پروژه به طور همزمان فعالیت داشته باشند. از طرف دیگر نیز با کمبود نیروی متخصص خانم روبرو هستیم. نوع نگاه خانم‌ها با آقایان به یک ایده و همچنین اجرای آن بسیار متفاوت است.

این مشکل منجر به درخواست مبالغ بسیار زیاد از جانب برنامه‌نویسان شده در حالی که استارتاپ‌های تازه تأسیس قادر به پرداخت این مبالغ نیستند. بنابراین مجموعه‌ها و نهادهای حمایتی باید افراد باانگیزه را تربیت کنند و به تولید ایده و اپلیکیشن کمک نمایند. بسیاری از شتاب‌دهندگان ظاهرا این کار را انجام می‌دهند اما در واقع صرفا فضایی برای تولید اپلیکیشن به اشتراک می‌گذارند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mq1a2bqxsla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما