تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 3067
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر شهیدی نماینده یک ملت و نماینده یک جریان عمیق اجتماعی است گفت: جامعه‌ای که شهید داده است از دشمن نمی‌ترسد و هرکسی که از امروز از دشمن می‌ترسد میراث دار شهدا و از ما نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت‌الله اراکی امروز در آیین نامگذاری تقاطع شهید ابومهدی المهندس و محور شهید شهروز مظفری نیا که در امامزاده شاه جمال‌الدین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه هر شهادتی یک نهضت و یک خیزش است اظهار داشت: هر شهادت نمادی از شهید شدن یک فرد نیست، هر شهیدی نماینده یک ملت و نماینده یک جریان عمیق اجتماعی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید قرآن بر زنده‌بودن شهدا افزود: شهدایی که در راه خدا به شهادت می‌رسند به بازماندگان مژده می‌دهند، این بازماندگان تنها بستگان شهدا نیستند، بازماندگان شهدا امتی است که از بستر آن این شهدا بر خواسته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه بستر امت در پرورش شهید مؤثر است تصریح کرد: شهادت در یک جامعه خوف را از آن بر می‌چیند، چنین جامعه‌ای از اینکه در راه خدا جان فدا کرده و ایثار کند احساس کمبود و حزن نمی‌کند، بلکه احساس دریافت یک عطای الهی و یک مرحله از رشد دارد.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جامعه و خانواده‌ای که شهید داده چیزی از دست نداده است ابراز کرد: شهادت بر کمال، ایمان، تقوای و حتی قوای اراده و عزم اراده جامعه برای ادامه راه هم اضافه می‌کند، اگر شهدای ما نبودند شاید ما خیلی پیش‌ازاین سست شده و از راهی که در پیش گرفته‌ایم پیشمان می‌شدیم و این شهدای ما هستند که این قوت را به اراده خداوند متعال به ما داده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نتیجه شهادت‌ها این بوده که ترس از دشمن از دل جامعه کلاً زدوده می‌شود یادآور شد: ما امروز با تقدیم این شهدای بزرگ دیگر نباید از آمریکا و دشمنان بترسیم، هرچند دشمن از توشه و سلاح اتمی و ابزارهایش استفاده کند ترسیدن از دشمن حرام و خیانت به خون شهدا و به معنای آن است که کسی که می‌ترسد وارث خون شهدا نیست.
وی از اثرات وارث خون شهدا بودن گفت و افزود: این نتیجه روند شهدایی است که در یک جامعه ایمانی به وجود می‌آید و امروز هیچ مسئول و صاحب‌اختیاری حق ندارد در برابر آمریکا احساس سستی، زبونی و انفعال کند چون میراث داری خون شهدا این معنا را به ما می‌آموزد.
آیت‌الله اراکی با اشاره به قاعده‌ای در قرآن کریم تأکید کرد: نترسیدن از دشمن قاعده بیان‌کننده هویت جامعه شهید داده است و خدای متعال بر قومی نعمتش را تمام می‌کند که آن قوم اهل ولایت بشوند یعنی در برابر فرمان خداوند تسلیم باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که در جمع ماست اگر ترسید از ما نیست تصریح کرد: آدم‌های ترسو چنان که مقام معظم رهبری فرمودند آدم‌های این ملت نیستند، هویت ترس با هویت ولایت و ایمان به خدا و وابستگی به رسول خدا در تضاد است.
وی با تأکید بر اینکه از خواص این شهید دادن‌ها این بوده که این حالت در یک ملت و جماعت ایجاد می‌شود اضافه کرد: ما چیزی را از دست نداده‌ایم بلکه این شهید دادن نشانه این است که خداوندا ما در راه تو قدم برمی‌داریم.
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه گذشتن از آنچه که بهتر است ما را به‌خوبی و نیکی می‌رساند اظهار داشت: انفاق در راه خدا وقتی خوب است که انسان از چیزی که دوست دارد در راه خدا بدهد، ما جامعه‌ای هستیم که بهترین‌ها را در راه خدا تقدیم می‌کنیم و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از بهترین‌های ما بود و شهیدهای ما همه از بهترین‌ها بودند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.-nxt23nvqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما