تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 3065
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس ذاکریان با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از حمل‌ونقل پاک در سفرهای درون‌شهری، اظهار داشت: کاهش استفاده از خودروی شخصی در سفرهای کمتر از ۴ کیلومتر نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه بوده و در این مسیر باید فرهنگ دوچرخه‌سواری در قم احیا شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه را موردتوجه قرارداد و افزود: ارتقاء کیفیت حمل‌ونقل عمومی و نوسازی اتوبوس‌ها و همچنین اصلاح بخشی از خطوط اتوبوسرانی توانسته در افزایش رغبت شهروندان در استفاده از اتوبوس تأثیرگذار باشد.

ذاکریان اقدامات شهرداری قم را در راستای ارتقاء فرهنگ دوچرخه‌سواری تشریح کرد و گفت: انجام مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری، اجرای مسیرهای ویژه دوچرخه در سطح شهر و ساخت پیست‌های دوچرخه‌سواری بخشی از اقدامات شهرداری در این حوزه است.

وی از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم برای اجرای مسیرهای دوچرخه در سطح شهر خبر داد و تأکید کرد: در ۱۰ سال آینده شهر قم دارای شبکه و مسیر دوچرخه‌سواری به طول ۳۵۰ کیلومتر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ساخت پیست‌های دوچرخه‌سواری در همه مناطق خبر داد و بیان کرد: دو پیست دوچرخه سواری در منطقه دو اجراشده و هفت پیست دوچرخه‌سواری حرفه‌ای در منطقه هشت در حال اجرا است.

ذاکریان از بهره‌برداری پیست‌های دوچرخه‌سواری در منطقه هشت ‌تا ۲۲ بهمن خبر داد و تصریح کرد: این پیست حرفه‌ای در کشور و منطقه منحصربه‌فرد بوده و کیفیت و سطح ورزش دوچرخه‌سواری شهر قم را ازنظر کیفی افزایش خواهد داد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.vdmiw6dxtgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما