تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 3061
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار از فسادهای اقتصادی در شهرداری‌ها گفت: مدیران و کارکنان شهرداری قم سالم‌ترین نیروهای شهرداری در کشور هستند.
مدیران و کارکنان شهرداری قم سالم‌ترین نیروهای شهرداری در کشور هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، ، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه کارگروه مناطق هشتگانه شهرداری مجمع نمایندگان استان قم، با گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: دو شعار کار باروحیه جهادی و آتش به اختیار اصلی‌ترین هدف کارگروه‌هایی بود که در دوره گذشته شکل گرفت و کارهای خوبی هم در همین زمینه انجام شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اتفاقاتی خوبی با در رابطه با بخش‌ها و روستاها صورت گرفته است، افزود: ذیل کارگروه بخش‌های مجمع نمایندگان جلسات خوبی با نمایندگان روستا و بخش‌ها انجام‌شده و اقداماتی به‌وسیله این کارگروه انجام‌شده است که خیلی وقت‌ها از خود ما هم از آن‌ها مطلع نشده‌ایم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه کارگروه‌های تخصصی بر عملکرد مدیرکل‌ها نظارت داشته است تأکید کرد: اطلاعات خیلی خوبی به این وسیله به ما می‌رسید و مشکلات دستگاه‌ها نیز به همین وسیله احصا می‌شد و مناطق هم هماهنگی خوبی بین شهرداران مناطق به‌وسیله این کارگروه به وجود آمد.

وی با تقدیر از همکاری شهرداران در سالهای گذشته تصریح کرد: در دوره یازدهم کار به این صورت پیش رفت که هر سه نماینده در یک لیست انتخاب شدیم و تصمیم‌گیری بر این شد که خیلی از کارها را با همکاری و هماهنگی هم پیش ببریم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با قدردانی از شهردار قم برای تأمین ساختمان و نیروی انسانی مجمع نمایندگان استان قم تأکید کرد: کارگروه‌ها از دفتر ما به مجمع منتقل شد از آقای حاجی‌زاده هم دعوت شد به‌عنوان نماینده هر سه نماینده مسائل را در استان مدیریت کنند.

امیرآبادی فراهانی از جدا شدن کارگروه‌های تخصصی و مناطق هم خبر داد و گفت: کارگروه‌ها در این رابطه بسیار تقویت‌شده است و گزارش‌های مردمی به دستشان می‌رسد و به ما مخابره می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف کارگروه مناطق هشت‌گانه مجمع نمایندگان قم تأکید کرد: افراد مشغول در این کارگروه‌ها نمایندگان ما هستند که می‌توانند به ما گزارش بدهند و از طرفی هم از باب بحث نظارتی ما نمایندگان ناظر بر کل قوه مجریه و شوراها هستیم و به این لحاظ مجمع نمایندگان می‌توانند بر عملکرد شورا و شهرداران نظارت داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیش از این مسائل کارگروه‌های مجمع نمایندگان قصد کمک و همراهی شهرداران را دارند افزود: اینکه به‌صورت منصفانه و بر اساس حق و عدالت به مسائل واقف باشند از همه‌چیز برای ما مهم‌تر است.

امیرآبادی فراهانی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹ سال است که سابقه کار کشوری دارم این شهادت را می‌توانم بدهم که مدیران و کارکنان شهرداری قم سالم‌ترین نیروهای شهرداری در کشور هستند؛ ما اخبار فساد در شهرداری‌های بعضی از شهرها راداریم، در طول این ۵ ساله دوره شوراهای شهر قم، شورای اسلامی شهر قم نیز یکی از سالم‌ترین شورای اسلامی شهر قم بوده است.

وی بابیان اینکه هیچ فساد اقتصادی از شورای اول تا پنجم نمی‌شود در شورای شهر قم پیدا کرد افزود: زندگی شخصی و رفتارهای سازمانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قم سالم‌اند و این سلامت در کشور مثال‌زدنی است و به همین دلیل کارگروه‌ها باید در ورود و خروج از مسائل با شهرداری‌ها نگاه مثبت داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد بالای مسئولیت‌های شهرداران مناطق تأکید کرد: این مسئولیت‌های متعدد ممکن است که نیاز به همراهی نیروهای جهادی ازجمله کارگروه‌های مجمع نمایندگان داشته باشد و از طرفی شهرداران مناطق هم باید این نیروها را همراه و یاور خود برای حل مشکلات مردم بدانند.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه به گفته مقام معظم رهبری مهم‌ترین نوع مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است تأکید کرد: نیروهای فعال در این کارگروه‌ها ریالی دریافت نمی‌کنند و تنها خدمت به مردم است که برای آن‌ها لذت‌بخش است که کسی را به دین و روحانیت و نظام و ارزش‌ها خوش‌بین می‌کند برای آن‌ها ارزشمند است.

وی با تاکیدبر اینکه این نیروها می‌توانند به شهرداران مناطق در اموری همچون تملک هم همراهی کنند افزود: مشکلات زیادی در شهر وجود دارد اما منابع محدود است و به همین خاطر باید این منابع  محدود را با نیازهای نامحدود نسبی کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی مشکلات جزئی برای شهرداران با مناطق با توجه دغدغه‌های بزرگ‌تر دیده نمی‌شود درصورتی‌که حل مشکلات جزئی در اطراف خانه مردم ممکن است بیشتر باعث رضایتمندی شود و این کارگروه‌ها برای دیده شدن این مشکلات کمک می‌کنند.

امیرآبادی فراهانی با تأکید بر اینکه کارگروه‌ها در مورد بودجه مناطق پیشنهادهای لازم را بدهند تصریح کرد: باید عملکرد شهرداران به مردم گفته شود و کارگروه‌ها می‌توانند در این اطلاع‌رسانی نقش ایفا کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.0bfurhbg8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما