تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 3041
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی‌اکبر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به ۵ دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلای طبیعی، اظهار داشت: سامانه جامع تخمین و ارزیابی خسارت شهر قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: این سامانه با بهره‌گیری از ظرفیت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و با استفاده از بستر مطالعات ریز پهنه‌بندی انجام‌شده توسط شهرداری قم صورت پذیرفته است.

رحیمی با بیان اینکه این سامانه یکی از دقیق‌ترین سامانه‌های تخمین و ارزیابی خسارت زلزله در سطح کشور است، ابراز کرد: این سامانه با استفاده از پتانسیل‌ها می‌تواند تخمینی قریب به واقعیت از وضعیت بلوک‌های شهر قم در صورت وقوع زلزله و همچنین میزان خرابی بلوک‌های ساختمانی  به تفکیک محله، ناحیه و منطقه برآورد کند.

وی یادآور شد: این اطلاعات مهم می‌تواند در برگزاری مانورهای واقعی‌تر و همچنین رعایت نکات و موارد پیشگیرانه در کلیه حوزه‌ها مورداستفاده قرار بگیرد و تصمیم‌گیری برای مدیریت بحران زلزله در شهر قم را واقع‌بینانه کند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.xetfuqeyvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما