تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 3040
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد ترکمن در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به‌ضرورت حفظ سیما و منظر شهری به‌ویژه در مناطقی که بافت قدیمی‌تر دارند، اظهار داشت: جلسات متعددی در این رابطه با حوزه خدمات شهری و معاونت شهرسازی داشته‌ایم و اخیراً هم نظارت بر سیما و منظر شهری و جلوگیری از نماهای غربی و رومی بیشتر صورت گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم افزود: برای اینکه بخواهیم جلوی نمای موردنظر مردم را بگیریم باید پیشنهاد و برنامه جایگزین داشته باشیم درحالی‌که بدون اینکه طرح پیشنهادی مناسبی درزمینه سیما و منظر شهری داشته باشیم تنها می‌خواهیم از نماهای غربی پیشگیری کنیم که این برای برخی از مردم هم پذیرفته نیست.

ترکمن بابیان اینکه قبلاً نظارتی بر نمای ساختمانی نبوده است و بسیاری از ساختمان‌ها با همین شیوه ساخته‌شده است، بیان کرد: همین موضوع هم سبب شده است که امروز هم جلوگیری از احداث برخی از نماها سخت‌تر باشد چراکه مردم می‌بینند که نمونه‌هایی از نمایی که می‌خواهند احداث کنند در سطح شهر وجود دارد اما جلوی آنها گرفته‌شده است و این حس بی‌عدالتی به آنها می‌دهد.

وی به مصوبه جدیدی که می‌تواند تا حدی این نظارت را عملی‌تر کند هم اشاره کرد و گفت: در این مصوبه ساختمان‌های بلندمرتبه در حین احداث از نظر نما کنترل شوند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم علاوه بر نما، مشرف بودن ساختمان‌های بلندمرتبه را مشکل دیگری در سیما و منظر شهری ارزیابی کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.5apct1auubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما