تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 3023
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، موافقت‌نامه‌ای بین کانون سردفتران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم و معاونت شهرسازی و معماری به‌منظور اجرای نقل‌وانتقال املاک به‌صورت غیرحضوری منعقد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تأکید شهرداری بر توسعه فعالیت‌های غیرحضوری، اظهار داشت: موافقت‌نامه‌ای بین کانون سردفتران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم و معاونت شهرسازی در همین رابطه برقرارشده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه مقرر شد کسانی که برای نقل‌وانتقال املاک یا رهن به دفاتر اسناد مراجعه می‌کنند، نامه فیزیکی دریافت نکنند و برای این کار از نرم‌افزار قم یار استفاده کنند.

جانقربان بابیان اینکه نرم‌افزار قم یار به محاضر متصل شده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد مراجعین به محاضر معمولاً برای نقل‌وانتقال املاک مراجعه می‌کنند اما با این تفاهم‌نامه اگر کسی بخواهد ملکی بفروشد به محضر مراجعه می‌کند و محضر هم خواسته او را در سیستم قم یار ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات ملک وارد می‌شود و به شهرداری منطقه ارجاع می‌شود و در نهایت اگر نیاز به بازدید باشد با پیامک به مالک اطلاع می‌دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: از طریق قم یار فیش پرداختی مالک صادر می‌شود و مالک هم می‌تواند از همان طریق پرداخت کند و بعد از همان هم نامه از طریق الکترونیکی به محضر صادر می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.8etfuqeytsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما