تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 298
قم فوری:
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس سلیمی‌نمین کارشناس مسائل سیاسی دراشاره به موضع‌گیری‌های این روزهای برخی چهره‌های مشهور موسوم به «سلبریتی» حامی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ۹۶ در قبال برخی اتفاقات این روزها در برخی شهرها گفت: نه بزرگنمایی حمایت این قشر از یک کاندیدای انتخابات نه در گذشته کاری منطقی بوده است و نه امروز حمایت نکردنشان باید مهم جلوه کند، به عبارتی دیگر نه تائیدشان دارای عمق بوده و نه نفی‌شان.

وی افزود: درست است که این گونه افراد در رشته‌های گوناگون هنری تخصصی دارند، اما این بدان معنا نیست که در موضوعات سیاسی نیز لزوماً توان فهم مسائل را داشته باشند و یا آنکه اساساً صاحب‌نظر باشند؛ بلکه این رویه سایر اقشار جامعه از جمله سیاست‌مداران و رسانه‌هاست که سلبریتی‌ها را وارد میدان سیاست می‌کند و این شائبه را می‌سازد که آنها می‌توانند در این زمینه صاحب نظر بوده و مرجعیتی برای عموم جامعه داشته باشد.

سلیمی‌نمین گفت: البته گاهی شاهد تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت سلبریتی‌ها از سوی رقبای آقای روحانی نیز بوده‌ایم، همانند دیداری که با آقای تتلو انجام شد، اما محدود به همین یک مورد بود، در حالی که از سوی آقای روحانی در اندازه گسترده‌تری به‌کار گرفته شد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اساساً اعلام هواداری چهره‌های مشهور از یک کاندیدا عمق چندانی ندارد که امروز تغییر موضع آنها را بخواهیم چندان با اهمیت تفسیر کنیم، زیرا دارای یک پشتوانه فکری نبوده و عقبه قوی اندیشه‌ای ندارد.

وی افزود: ما در جامعه یک جابجایی به‌وجود آوردیم و چهره‌های مشهور را در راهبری افکار عمومی به‌ویژه هنگام انتخابات جایگزین عناصر اندیشمند کردیم.

سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه نیروهای «سهل‌طلب» سیاسی به این پدیده دامن می‌زنند، گفت: به جای آنکه فکر و اندیشه به جامعه تزریق شود تلاش شده است که به افرادی با درصدی از شهرت مراجعه شود که این موضوع تاسف برانگیز است.

وی ادامه داد: این که مطرح می‌کنیم چرا این قدر این قشر از جامعه متغیرالاحوال هستند و ظرف یک سال اینگونه دست از حمایت خود برمی‌دارند و پای رأی خود نمی‌ایستند به این معنی نیست که ما به حرفه و هنر آنها احترام نمی‌گذاریم و یا اینکه اگر گفته می‌شود آنها شناخت سیاسی کافی ندارند، منظور توهین به آنها نیست، زیرا که سیاست، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نباید با سهل نشان دادن آن کاری کرد که هر فردی در هر زمینه و جایگاه و با هر میزان از شهرت تصور کند می‌تواند در این عرصه صاحب نظر باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید دشواری تولید فکر سیاسی را به جان بخریم، اظهار داشت: در این صورت است که دیگر مجبور به متوسل شدن به سلبریتی‌ها هنگام انتخابات نمی‌شویم.

سلیمی‌نمین میزان بهره‌گیری از سلبریتی‌ها را تابع میزان تولید فکر سیاسی در جامعه خواند و گفت: وزیر ارشاد وقت، بعد از دیدار آقای رئیسی با تتلو، اظهار داشت «اگر از این آدم‌ها می‌خواستند به ما می‌گفتند تعداد زیادی را در اختیارشان می‌گذاشتیم»؛ این جمله‌ای تلخ است که نگاه دولتمردان را به این قشر این قدر نازل معرفی می‌کند. یعنی در ظاهر به آنها احترام می‌گذارند اما در حقیقت آنها را بازیچه خود می‌دانند.

وی اضافه کرد: سیاست‌مداران و دولتمردان باید با تولید فکر ملت را به سمت خود جذب کنند که در این صورت سلبریتی‌ها هم جایگاه خود را پیدا می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اعلام موضع سلبریتی‌ها نباید بیش از حد در کانون توجهات قرار گیرد،‌ به آن علت که نباید انتظار نگاه لزوماً عمیق از آنان نسبت به هر مسئله‌ای داشت.



https://qomefori.ir/vdcca4qi82bqo.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما