تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : 2927
برگزاری سوگواره بضعة الرسول به صورت مجازی از دغدغه های حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است و بر تقویت و گرامیداشت آیین عزاداری ایام فاطمیه توصیه دارند و نباید بخاطر شیوع کرونا این امر کم رنگ یا تعطیل شود.
اجازه ندهیم «فاطمیه» کم رنگ شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت الاسلام ابوالحسن معنوی،  در نشست خبری به مناسبت سوگواره فاطمیه که در کتابخانه الزهراء وابسته به دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قم برگزار شد، بر اهتمام برگزاری سوگواره فاطمیه در ایام فاطمیه از سوی معظم له در فضای مجازی و به صورت برگزاری سوگوارۀ بضعه الرسول تأکید کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، مهمترین مسئله عدم غفلت از ایام فاطمیه است برای همین باید توجه ویژه ای به عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) از طریق فضای مجازی داشت و اجازه ندهیم این آیین کم رنگ شود.

دبیر اجرایی سوگواره بضعة الرسول ادامه داد: با توصیه این مرجع تقلید برگزاری سوگواره بضعة الرسول در قالب مختلف هنری صورت انجام خواهد گرفت تا شاهد پر رونق شدن این مراسم در بین مردم باشیم.

وی با اشاره به اهم رشته های سوگواره افزود: از جمله این موارد مقاله نویسی، داستان نویسی، حفظ خطبه، مفهوم شناسی، خوشنویسی و عکاسی، پوستر و گرافیک و شعر سرایی است.

حجت الاسلام معنوی  اضافه کرد: هنرمندان برای تجلی بخشی بیشتر آیین عزاداری و گرامیداشت یاد و نام حضرت زهرا(س) می‌توانند آثار خود را تا روز میلاد حضرت زهرا(س) به آدرس این سوگواره به نشانی www.soogvareeh.ir  ارسال نمایند.

دبیر اجرایی سوگواره بضعه الرسول با بیان این که برگزاری این سوگواره منحصر به ایام فاطمیه در فضای مجازی و در عناوین عنوان شده نخواهد بود، گفت: این برنامه به صورت دراز مدت و بلند مدت در سالهای آینده هم فعال خواهد بود و ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: برگزاری این سوگواره به این نحو از توصیه و دغدغه های آیت الله صافی گلپایگانی است و ایشان توصیه بر تقویت و گرامیداشت آیین عزاداری ایام فاطمیه  دارند و نباید بخاطر شیوع کرونا این امر کم رنگ یا تعطیل شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.5b5urhb9ziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما