تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 2891
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس حلوایی زاده در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم که در  استانداری قم برگزار شد با اشاره به محدودیت‌هایی که کرونا برای اجرای پروژه‌های عمرانی به وجود آورد اظهار داشت: اسفند و فروردین ماه سال گذشته به خاطر وضعیت کرونا بسیاری از پیمانکارها کار را رها  کردند، این موضوع در روزهای پایانی سال مشکلاتی برای ما ایجاد کرد که بی سابقه بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بابیان اینکه تلاش می‌کنیم که بودجه فنی و عمرانی تا پایان سال به‌صورت کامل محقق شود افزود: ۱۹۵ هزار تن آسفالت تا به امروز پخش‌شده که تا ۲۳۰ هزار تن تا پایان سال می‌رسد.

وی با ابراز نگرانی از گرانی قیر تأکید کرد: سال گذشته ما ذخیره قیرمان را در برج ۱۲ با ۱۶ میلیارد تومان تأمین کرده بودیم درصورتی‌که امسال به تنی ۶ میلیون تومان امسال رسیده است و این برای سال‌های آینده هم برای شهرداری و هم راه و شهرسازی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

حلوایی زاده بر ضرورت تصمیم ویژه دولت از جمله اعلام سهمیه برای شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: ۶میلیون تومان رقم واقعاً عجیبی است. هزینه تولید و پخش آسفالت تنی ۵۵۰ هزار تومان می‌شود که از سرامیک‌های ویژه و کف ویژه سطح معابر گران‌تر می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به فعال کردن معدن مصالح خام افزود: در این حوزه از بخش خصوصی استفاده نمی‌کنیم. بالغ‌بر ۱۶۰ هزار تن مصالح سطح شهر از معدن خود شهرداری قم استخراج می‌شود و همین‌طور بالغ‌بر ۳۵ هزار تن جداول پیش‌ساخته بتنی که بهترین کیفیت را در استاندارد دارد، تولید و به مناطق تحویل‌شده است.

وی بابیان اینکه سازمان توسعه و عمران بازوی توانمند شهرداری بوده است افزود: تقاطع ولی‌عصر(عج) که بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح استان است در مرحله رنگ‌آمیزی جداول است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. این کار در حالی به‌وسیله سازمان توسعه و عمران اجرایی شد که اگر در دست بخش خصوصی بود با تفاوت قیمت‌هایی که به وجود آمد کار قطعاً با مشکل مواجه می‌شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.9b5urhbw8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما