تاریخ انتشار :شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 2878
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اهمیت کنترل و هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه چهار اظهار داشت: جلسات متعددی با حضور کارشناسان به‌منظور آسیب‌شناسی این موضوع برگزار شد و در سال جاری برنامه‌ریزی جامع و کاملی صورت گرفت تا نقاطی که کمبودهای احتمالی در آن‌ها احساس می‌گردید پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور کاهش آب‌گرفتگی‌های احتمالی در سطح منطقه صورت گرفته است، ابراز کرد: در همین راستا بیش از ۱۱۰ حلقه چاه جذبی در سطح معابر و شوارع نواحی چهارگانه منطقه بااعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال حفر شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با تأکید بر اینکه بازدیدی از حفر چاه‌های جدید به‌عمل‌آمده و در نقاطی که نیاز به اصلاح ورودی ، تخلیه و … بود رفع شده است، افزود: ۲.۵ میلیارد ریال لایروبی انهار سطح منطقه انجام‌گرفته که تاکنون بخش قابل‌توجهی از این انهار لایروبی شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارند .

وی با اشاره به ترمیم و بهسازی جداول فرسوده معابر در سطح شهر نیز تصریح گرد: حدود ۱۰۰۰ متر جدول در خیابان‌های شهید عطاران و شهید مطهری با اعتبار ۳ میلیارد ریالی‌ترمیم گردیده است .

اصفهانیان مقدم از احداث حوضچه و کانال خاکی در مجاورت رشته‌کوه‌های بلوار شهید کریمی خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰۰ مترمربع طول این کانال بوده و اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته‌شده است که هدف از اجرای آن جمع‌آوری روان آب‌های کوه در این کانال بوده تا مانع از ورود آب به معابر اصلی گردد .

وی یکی از پروژه‌های مهم در دفع آب‌های سطحی را دیوارکشی و ایمن‌سازی بلوار شهید عماد مغنیه به طول ۵۰۰ متر و اعتبار ۱.۵ میلیارد ریال نام برد و افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری بلوار شهید مغنیه و مجاورت با کوه، در مواقع بارندگی قسمت‌هایی از کوه ریزش کرده و علاوه بر خطراتی که برای خودروهای عبوری ایجاد کرده سبب سرازیر شدن روان آب به داخل معبر می‌گردید که به‌تبع مشکلات ترافیکی را به دنبال داشته است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ایمن‌سازی بلوار شهید مغنیه تصریح کرد: در این پروژه ابتدا قسمت‌هایی از کوه را که خطر ریزش داشته ایمن‌سازی شد و سپس ۵۰۰ متر دیوارکشی انجام گردید که در فصل بارندگی شاهد مشکلات سنوات گذشته نخواهیم بود .

وی از بهسازی لاین آبرو رودخانه در بلوار شهید سپهبد سلیمانی خبر داد و ادامه داد: این محور با توجه به اینکه مسیر آب در آن فعال بوده در بارندگی‌های شدید شاهد سرازیر شدن آب از مسیر آبرو بودیم که با برنامه‌ریزی و مطالعه جامع اقدام به احداث دیواری به طول ۷۰۰ متر و ارتفاع ۱.۲۰ سانتی‌متر با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال شده است.

اصفهانیان مقدم با درخواست از مردم برای رعایت مسائل بهداشتی مطرح کرد: بیشترین عامل آب‌گرفتگی‌ها در معابر و انهار عوامل انسانی است که از شهروندان تقاضا داریم با رعایت موارد بهداشتی مانند عدم گذاشتن زباله در ساعات مختلف، عدم ریختن زباله در جوی آب و … سهم به سزایی در کاهش آب‌گرفتگی‌ها داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.u9xrak977pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما