تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 2870
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهرداد روحانی وزیری اجرای پروژه‌های عمرانی را یکی از چالش‌های پیش رو توسعه شهر دانست و اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های عمرانی تملک و هزینه‌های بالای آن یکی از بخش‌های مهم و زمان‌بر در اجرای پروژه است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم پروژه‌های در مرحله تملک منطقه سه را بیان کرد و افزود: پارکینگ خیابان امام در مرحله تملک بوده و برای آماده‌سازی پارکینگ ۱۱ پلاک باید خریداری شود که تا امروز ۳ پلاک خریداری قطعی شده و سه پلاک دیگر در مرحله مذاکره است.

روحانی وزیری قیمت‌گذاری و توافق با شهروندان را مهم‌ترین مرحله و موضوعی زمان‌بر دانست و تصریح کرد: در ساخت پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) ورود اعضای شورای شهر و قیمت‌گذاری دوباره بسیار کمک‌کننده بوده است.

وی با ابراز تأسف از بلاتکلیفی پروژه تقاطع خیابان امام خمینی(ره) کیوانفر، بیان کرد: تملک این پروژه در حال انجام بوده اما متأسفانه اصل پروژه بلاتکلیف بوده و هنوز تصمیم‌گیری قاطعی درباره اجرای این پروژه گرفته نشده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم اعتبار تملک خیابان زینبه(س) را یک میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ردیف بودجه تملک این پروژه کامل شده و تملک آن انجام‌شده و تملک ایستگاهA 10 مترو واقع در خیابان امامزاده ابراهیم نیز با ۶ پلاک و خرید سه پلاک به‌صورت قطعی در حال انجام است.

روحانی وزیری مشکلات تملک در منطقه سه را بیش از سایر مناطق دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پرونده بزرگ تملک در منطقه سه وجود دارد که دو مورد آن در دادگاه حل‌شده و یک مورد در جریان است.

وی ادامه داد: یکی از پرونده‌ها به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به توافق رسیده و ردیف بودجه آن در شورای اسلامی شهر قم در حال اصلاح بوده و پرونده دوم نیز که ۴۰ هزار متر از بوستان فدک است در مراحل نهایی و توافق قرار دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم آخرین پرونده تملک منطقه سه در دادگاه را تشریح کرد و گفت: موقوفه حاج باقر حمامی نیز در دادگاه در حال بررسی بوده و امیدواریم بتوانیم با مالک آن به توافق رسیده و مشکلات تملک در این منطقه ساماندهی شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.yarct1avubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما