تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 2869
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید امیر سامع در گفت‌وگو با شهرنیوز با اشاره به تقسیم‌بندی وظایف دستگاه‌ها در رابطه با جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، اظهار داشت: در مدیریت آب‌های سطحی در سطح شهر شهرداری به‌نوعی محور است و این کار را به کمک دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهد و دستگاه‌های دیگر هم وظایفی دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه مدیریت انهار و رودخانه‌ها بر عهده آب منطقه‌ای است، افزود: تعریض و توسعه شبکه فاضلاب نیز که در کنترل آبهای سطحی می‌تواند بسیار مؤثر باشد، بر عهده آب و فاضلاب استان است.

سامع تصریح کرد: یک بخش مهمی سیلاب‌هایی است که از خارج شهر یعنی از محدوده و حریم و گاهی فاصله ۲۰-۳۰ کیلومتری بالادست حریم سیلاب به شهر وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید علاوه بر تلاش برای رفع گرفتگی‌های داخل شهر در خارج شهر نیز برای جلوگیری از ورود این سیلاب‌ها به شهر اقداماتی انجام شود، افزود: اگر ما مشکلاتی پیراشهری را حل کنیم این اتفاقات برای شهر بسیار کمتر می‌شود، خصوصاً در ۵ نقطه از خارج شهر که مشکل اساسی داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: البته در ستاد مدیریت بحران استان و شورای بحران استان جلسات خیلی خوبی داشتیم و تقریباً دستگاه‌هایی که باید در این حوزه کار بکنند ازجمله راه و شهرسازی و منابع طبیعی و اداراتی که در این بخش وظیفه‌دارند بازدیدهایی از نقاط آسیب خیز داشتند ولی انتظاری که داریم این است که در این بخش‌ها هر چه سریعتر مشکلات واقعاً حل بشود.

سامع افزود: برای یکی دو مورد از این مشکلات استانداری قرار است بودجه‌های خارج از استان تأمین کند برای دو مورد دیگر در بالادست پردیسان در سالهای گذشته استانداری و منابع طبیعی بودجههای خارج استان گرفتند و اقدامات خیلی خوبی را در کنترل رواناب‌های بالادست پردیسان انجام داده‌اند که البته بخشی از این کار باقیمانده است و لازم است که انجام بشود.

وی با اشاره به مشکلات پردیسان درزمینه سیلاب‌ها، اظهار داشت: بالادست شهرک دانشگاهی پردیسان یکی از نقاط بحران است که یک کانال انتقال در آنجا نیمه‌کاره مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: بخشی از این کانال که در بالادست پردیسان قرار دارد تا شهرک دانشگاهی اجراشده است اما ادامه آن تا بلوار غدیر و رودخانه انجام‌ نشده است، خواهش ما این است که ادامه این رینگ هم تکمیل شود تا مشکلی برای پردیسان نداشته باشیم.

سامع با اشاره به اینکه مشکلات خارج از حریم هم با منابع طبیعی است، تصریح کرد: اقدامات لازم در خارج از محدوده نیز با راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به احداث یک کانال خاکی با توجه به تکمیل نبود کانال اصلی در پردیسان، تأکید کرد: یک سری تعرضاتی به این کانال خاکی هم درگذشته صورت گرفت اما با توجه به هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های دیگر انجام شد قرار بر این شد این کانال خاکی سرجای خودش باقی بماند و هیچگونه تعرضی به آن نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: اگر دستگاه‌ها یا بعضی از دانشگاه‌ها بخواهند اقدامی انجام بدهند حتماً اول پیش‌بینی‌های لازم برای عبور این سیلابی که چند بار در سال اتفاق می‌افتد را داشته باشند، در جلسات قرار شد هیچ دستگاهی به این کانال خاکی تعرضی نداشته باشد و اگر هر دستگاهی تعرض کند خودش باید مسئولیتش را بر عهده بگیرد

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.39xrak97ypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما