تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 2847
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مجید متین فر در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به وضعیت فضای سبز منطقه، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸ بوستان در سطح منطقه وجود دارد که همگی یا بهسازی شده اند یا در صف بهسازی قرار دارند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به پایین‌تر بودن سرانه فضای سبز منطقه که بافت شهری اطراف حرم مطهر را شامل می‌شود به نسبت سرانه فضای سبز قم، تصریح کرد: سرانه فضای سبز در منطقه هفت به ازای هر شهروند ۴ متر و ۸۵ سانت است که به دلیل تراکم بنا در این منطقه به نسبت شهر قم سرانه پایینی است.

متین فر افزود: سرانه بوستان‌های تفریحی نسبت به شهر قم وضعیت خوبی دارد اما چون منطقه ۷ فضای سبز جنگلی ندارد، سرانه‌اش در فضای سبز شهری خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به بافت متراکم منطقه هفت، اظهار داشت: با توجه به شرایط منطقه و تراکم بالای بافت، امکان احداث فضاهای جدید مانند مناطق دیگر به راحتی وجود ندارد و به همین دلیل اولویت با بهسازی و استفاده بهینه از فضاهای موجود است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه کمبود زمین در منطقه هفت شرایط اجرای پروژه‌ها را متفاوت کرده است، افزود: حفظ وضعیت موجود و بهبود شرایط با استفاده از ساماندهی فضاها رسالت اولیه ما در منطقه هفت است که یکی از مهم ترین آنها بهسازی فضای سبز است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.0qia2bq4mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما