تاریخ انتشار :شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 2838
استاد دانشگاه تهران ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، گفت: ترور شهید فخری زاده اوج استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی است.
ترور شهید فخری زاده اوج استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، شاهین صادقی نسب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک و تسلیت ترور شهید فخری زاده به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی اظهار داشت: ترور شهید محسن فخری زاده قلب ها را به درد آورد و بار دیگر چهره‌ای واقعی دشمنان نظام را نمایان کرد.

وی ادامه داد: بعد از گزارش اخیر سازمان انرژی اتمی، مقامات آمریکایی به‌خصوص رئیس جمهورشان جسارت‌های زیادی علیه ایران کردند که تماماً ناشی از ترس از جمهوری اسلامی ایران است.

صادقی نسب افزود: در واقع زمانی که دیدند امکان حمله نظامی را ندارند، اقدام به این‌گونه ترورهای کور کرده اند، اما از این مهم غافل هستند که رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوران بزن‌دررو تمام شده است و باید منتظر پاسخ کوبنده سربازان امام خامنه‌ای باشند.

وی ادامه داد: این عادت خبیثانه است که دشمنان نظام در یک دهه اخیر به آن روی آورده‌اند که با ابزار ترور می‌خواهند جلوی ملت ایران و پیشرفت آن‌ها را بگیرند.

 

ترور رساندن دانشمندان در هیچ مذهبی و آیینی وجود ندارد

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: به شهادت رساندن دانشمندان در هیچ مذهبی و آیینی وجود ندارد در واقع دانشمند کُشی قبیح و مذموم است.

وی ابراز داشت: از سال ۲۰۱۰ این اقدامات را شروع کردند و در شب شهادت شهید شهریاری دیروز هم عزیز عزت‌آفرین دیگری را مورد حمله قرار دادند.

صادقی نسب تأکید کرد: به‌مانند ترور شهید سلیمانی این‌گونه اعمال حرکت و جنبش‌ها را متوقف نمی‌کند بلکه نیروی مضاعفی را برای بهتر بودن و برای پیشرفت‌های بالاتر مهیا می‌کند که یک نوع انتقام است یعنی اگر ما در سپاه قدس بهتر عمل کنیم خود این بهتر بودن بالاترین انتقام است.

دانشمند را می‌توانید ترور کنید اما دانش را نمی‌توانید ترور کنید

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که دانشمند را می‌توانید ترور کنید اما دانش را نمی‌توانید ترور کنید، اظهار داشت: حقوق بشر نمادین و سمبلیک غرب را می‌توان در این‌گونه ترورها دید، وقتی‌که یک دانشمند را ترور می‌کنید این در کجای حقوق بشر نداشته شما جا می‌گیرد.

صادقی نسب تصریح کرد: نکته مهم‌تر این است که کشور ما نباید جولانگاه جاسوسان باشد و باید دستگاه‌های اطلاعاتی جلوی این‌گونه اقدامات را بگیرند.

وی بیان داشت: ترور شهید فخری زاده با برنامه‌ریزی قبلی بوده و قطعاً با اطلاعاتی که کسب کرده‌اند به‌راحتی نقشه ترور را طرح‌ریزی کرده‌اند.

 

جاسوسان را باید در هر نقطه‌ای که هستند شناسایی و دستگیر کرد

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: جاسوسان را باید در هر نقطه‌ای که هستند شناسایی و دستگیر کرد و اجازه نداد در کشور دست به چنین اقداماتی بزنند.

وی با بیان این‌که این ترورها قطعاً راه به جایی نخواهد برد، تأکید کرد: باید پاسخ متناسبی به این اقدام داده شود چرا که امروز استقرار و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بی‌مانند است.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: سربازان گمنام امام زمان قطعاً می‌توانند ریشه این جاسوسی‌ها را بخشکانند و از این موضوع هم نباید غفلت کنیم که هر چه‌قدر زمان بگذرد عطش صهیونیست‌ها و سعودی‌ها برای عملیات بیشتر خواهد شد چرا که شریک آن‌ها در کاخ سفید در پایان راه قرار دارد.

وی ادامه داد: به‌هم‌ریختن منطقه و ایجاد جنگ نیابتی در این دوره خاص نیز موضوع مهمی است که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آن را دنبال می‌کنند.

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که وزارت امور خارجه باید اقتدار خود را نشان بدهد و در عرصه بین‌المللی باید مطالبه‌ای به حق ملت ایران را پیگیری کند، گفت: انفعال و خاموشی وزارت امور خارجه تأسف‌برانگیز است و باید در این زمینه اقدامی قاطع صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید بداند که سازمان ملل جای امنی برای دادن هر نوع اطلاعاتی نیست، دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قطعاً به همه‌های آن‌ها دسترسی دارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.1qia2bq44la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما