تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 2799
قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم با اشاره به پارکینگ طبقاتی با گنجایش 400 خودرو در مرکز شهر ، گفت: فرش قرمز مسئولان برای سرمایه‌گذاری در قم سیاه شده است.
فرش قرمز مسئولان برای سرمایه‌گذاری در قم سیاه شده است/انجمن رابط بین بخش خصوصی و دولتی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد بشارتی قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم عصر امروز در نشست خبری این انجمن به منظور بررسی چالش ها و موانع جذب سرمایه گذار در استان برگزار شد، اظهار داشت:پروژه مجتمع ناشران یکی از پرژوه های ما در استان می باشد.
وی ادامه داد:عمدتا در کشور در فعالیت های بخش های دولتی حضور دارند اما بخش خصوصی حضور ندارد به همین دلیل انجمن تاسیس شد تا رابط بین بخش خصوصی و دولتی باشد.
بشارتی با اشاره به فرش قرمز ادارت برای سرمایه گذاران، گفت: شهرداری روزی مدعی پهن کردن فرش قرمز به سرمایه‌گذاران بود اما امروز  دفتری را که دراین رابطه ایجاد کرده بود ، تعطیل است.

وی اضافه کرد: در طی۲۰ سال گذشته فرش‌های قرمز زیادی توسط نهادهای دولتی و شهرداری قم پهن‌شده اما هیچ‌کدام تاکنون نتوانستند طرح‌های مورد انتظار را به سرانجام برسانند.
قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم تاکید کرد: پروژه زمزم، میدان مطهری و بلوار پیامبر اعظم(ص) از نمونه‌های بارز عدم‌حمایت از بخش خصوصی توسط شهرداری قم است. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای جنوبی منطقه قفقاز در کمتر از یک هفته مجوز سرمایه‌گذاری به فعالان اقتصادی قم را صادر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد:
امروز زمان صدور مجوز در قم بلندتر از زمان ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی است. علاوه بر شهرداری قم بیمه، مالیات و غیره نیز در صدور مجوزها دخیل است.
بشاری تصریح کرد:
باوجود استقبال ظاهری شهرداری و شورای شهر قم و لبخندهای ناتمام آنها از سرمایه‌گذاری اما درصحنه واقعی عملا امکان پیشبرد پروژه‌ها در قم مهیا نیست.
وی ادامه داد:  پروژه پارکینگ طبقاتی چهارسو در جنب بازار کهنه قم باوجود ۸ سال و نیم از زمان آغاز عملیات عمرانی آن اما با عدم پایبندی شهرداری در امر تملک بی‌سرانجام مانده و هنوز هم‌زمان بهره‌برداری از آن مشخص نیست.
قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم تصریح کرد: در ۱۵ هزار متر این بنا بدون احتساب ۲۰ درصد تملک نشده آن توسط شهرداری، ۴۰۰ پارکینگ در ۳ طبقه احداث می‌شود.
وی بیان کرد: توسعه بی وقف شهری با تاسیس شرکت‌های خصوصی با مشارکت بخش دولتی و شهرداری محقق خواهد شد.
بشارتی گفت: یکی از چالش‌های مهم سرمایه‌گذاری در جامعه ما بی‌توجهی به شرکت‌های خصوصی طی سالیان گذشته بوده است.
وی افزود: در طبقه همکف این پروژه یک کاروانسرای سنتی که یکی از کاروانسراهای معروف قم است بازسازی می‌شود.
قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم  تاکید کرد: توسعه قم باوجوداینکه کاملا محسوس است اما بسیار با روند کندی به‌پیش می‌رود و تمام دغدغه سرمایه‌گذاران بومی کاهش پروسه اداری صدور مجوز و حمایت‌های بعدی در طرح‌های مشارکتی است.


انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.3arct1ay3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما