تاریخ انتشار :شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : 2791
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید مهدی هاشمی با توجه به افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس و باغ پرندگان جایگاه این دو پروژه را در افزایش سرانه گردشگری قم موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: این دو پروژه قابلیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری شهر قم را داشته و می‌تواند در جذب توریسم و افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم نقش مهمی را ایفا کند.
وی محدوده بوستان هزار هکتاری زائر را به‌تفصیل بیان کرد و افزود: این بوستان از جنوب و جنوب شرقی خیابان شهید عماد مغنیه و بخشی از خیابان شهید آوینی در محدوده شهرک قدس آغازشده و در سمت شرق و اطراف کوه دوبرادران و انتهای خیابان ظهور در محدوده شهرداری منطقه پنج به پایان می‌رسد.
مدیر پروژه بوستان هزار هکتاری قم بخش‌های مختلف این بوستان را نام برد و ادامه داد: بوستان هزار هکتاری شامل بوستان کوثر یا باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان خضر نبی، بوستان شهدای گمنام، بوستان یادمان شهدا، بوستان زائر و بوستان ظهور در اطراف کوه دوبرادران و محدوده غربی کوه دوبرادران است.
وی توپوگرافی خاص این بوستان را یکی از ویژگی‌های این بوستان دانست و تأکید کرد: با توجه به توپوگرافی خوب این منطقه و رشته‌کوه دره باد که در بدنه این پارک هزار هکتاری واقع‌شده پتانسیل‌های خوب سرمایه‌گذاری و خدماتی در آینده‌ای نزدیک برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.
هاشمی امکانات باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با توجه به افتتاح این پروژه در هفته دفاع مقدس موردتوجه قرارداد و گفت: باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک بوستان تفریحی خدماتی و آموزشی بوده که خدمات متنوعی مانند زمین‌های بازی و ورزشی، دریاچه مصنوعی، برکه‌های مصنوعی، آبشار در آن دیده‌شده است.
وی ادامه داد: محدوده اطراف باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از ۳۰ هکتار بوده که با توجه به توپوگرافی ویژه آن مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای آن طراحی‌شده و امکان کوه‌نوردی در آن وجود دارد.
مدیر پروژه بوستان هزار هکتاری قم مختصات و امکانات باغ پرندگان را نیز تشریح کرد و گفت: باغ پرندگان با مساحت ۱۲ هکتار و با کاربری آموزشی، تفریحی و گردشگری طراحی‌شده و خدمات متنوعی ازجمله رستوران، کافی‌شاپ، زمین‌بازی، سرویس بهداشتی و نمازخانه در آن تدارک دیده‌شده است.
وی از نگهداری ۱۰۰ گونه پرنده با فراوانی ۴ هزار قطعه در باغ پرندگان خبر داد و یادآور شد: گلخانه گیاهان و پرندگان حاره‌ای و استوایی به مساحت ۲ هزار ۸۰۰ مترمربع یکی از زیبایی‌های این باغ بوده که شهروندان می‌توانند به‌صورت مستقیم با پرندگان ارتباط گرفته و پرواز آن‌ها را در محدود گلخانه تماشا کنند. همچنین تعداد یازده قفس با مساحت‌های ۲۰ تا ۱۰۰ متر مربع و آبشار و برکه‌ای به طول ۵۲۰ متر در مجموعه وجود دارد که اطراف برکه پرندگان آبچر از جمله انواع مرغابی، اردک ،قو، پلیکان و.. زندگی خواهند کرد
هاشمی در پایان نحوه نگهداری پرندگان را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: کلینیک فنی و مبحث قرنطینه پرندگان نیز در این باغ دیده‌شده و می‌تواند به شهروندان خدمات خوبی ارائه دهد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.onuk49n065k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما