تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : 2776
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پروژه‌های فضای سبز در شهر قم نیاز به پیوست فرهنگی دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به اینکه بوستان کتاب می‌تواند به یک الگو برای فضای سبز کل شهر تبدیل شود بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های فضای سبز تأکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در توسعه فضای سبز و بوستان‌های موضوعی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در تقویت زیرساخت‌های خوبی در فضای سبز قم شده است و می‌شود حرکت‌های خوبی را مشاهده کرد.

حسینی کاشانی افزود: با توجه به آمار و ارقامی که خود مجموعه شهرداری ارائه می‌دهد به نظر می‌رسد که شاهد جهش خوبی در حوزه توسعه فضای سبز در شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم پیوست فرهنگی که برای برنامه‌های مختلف شهر کار می‌شود در نظر بگیریم قطعاً خروجی بهتر و مناسب‌تری خواهد داشت و یکی از این کارها این است که بتوانیم در فضاهای مختلفی که در شهر ایجاد می‌شود پیش‌بینی به‌منظور مجموعه نیازهای شهروندان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: استفاده صرف از فضای سبز موضوع خوب و مورد تأکیدی است اما اگر بتوان پیوست فرهنگی برای بوستان‌ها در نظر بگیریم قطعاً تأثیرگذاری آنها چندبرابر خواهد بود.

حسینی کاشانی نامگذاری بوستان‌ها را یکی از موارد این پیوست فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: خود نام‌گذاری بوستان‌ها به نام‌های فرهنگی می‌تواند کمک بکند و در کنار آن برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری است که در بوستان‌ها می‌تواند برگزار شود و رغبت مردم را نسبت به فضای سبز بیشتر کند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با همکاری دستگاه‌های مختلف که این نام‌گذاری از صرف اسم بوستان کتاب خارج شود و بوستان کتاب بتواند همه مؤلفه‌های بحث کتاب را بتواند در خودش داشته باشد که هرکسی به این بوستان مراجعه می‌کند متوجه کتاب محور بودن آن بشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه این بوستان احداث کافه کتاب در بوستان کتاب را یکی از طرح‌ها دانست و تأکید کرد: در استان البرز نمونه این را داشتیم این بوستان هم این قابلیت را دارد که با احداث کافه کتاب در آن علاوه بر تشویق بیشتر به حضور مردم امکان عرضه کتاب را هم فراهم کند.

حسینی کاشانی با اشاره به اقدامات موسسه تبیان در حوزه بازی‌های مفهومی، تصریح کرد: چنین مؤسساتی می‌توانند در بوستان کتاب با رویکرد کتاب فعالیت داشته باشند و شهربازی با مفهوم کتاب را در بوستان کتاب داشته باشیم و اگر شهرداری قم این موضوع را پیگیری کند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حد توان در کنار شهرداری خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.50x2yt059a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما