تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 2771
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در حال حاضر 5 هزار و 713 تاکسی با سه عنوان تاکسی گردشی، تاکسی خطوط و تاکسی بی سیم در شهر قم فعال هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس ذاکریان با اشاره به وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل تاکسی شهری، تصریح کرد: در حال حاضر سه نوع تاکسی گردشی، خطوط و بی سیم زیر نظر تاکسیرانی در سطح شهر فعالیت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تعداد تاکسی‌های گردشی را دو هزار ۸۶۷ دستگاه تاکسی اعلام کرد و گفت: ۵۱ درصد از ناوگان تاکسیرانی به تاکسی‌های گردشی اختصاص داشته و ۲۲۳ دستگاه ون نیز در خطوط ویژه در حال فعالیت هستند.

ذاکریان، دو هزار و ۹۷ دستگاه تاکسی خطوط فعال تحت مدیریت شرکت‌های حمل ونقلی را ۳۶ درصد از ناوگان تاکسیرانی دانست و ادامه داد: ۷۴۹ تاکسی بی سیم نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده که در مجموع پنج هزار ۷۱۳ دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی حضور فعال دارند.

وی همچنین تعداد پروانه‌های در حال اشتغال خودروهای باری بنزینی را ۳۲۸ عدد اعلام و بیان کرد: ۳۰۶ پروانه فعالیت برای خودروهای باری بنزینی نیز صادر شده و تعداد پروانه‌های اشتغال و فعالیت خودروهای دیزلی در قم یک هزار و ۱۶۲ عدد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم شیوع ویروس کرونا را عامل کاهش سفرهای درون شهری و استفاده بیشتر از تاکسی دانست و گفت: با توجه به خطرات حضور در اجتماعات شهروندان بیشتر از تاکسی استفاده می‌کنند، اما در مجموع تعداد مسافران کاهش داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.yarct1ayzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما