تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 2770
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خواستار حمایت مدیران استانی برای خرید امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی شد و گفت: مجموعه شهرداری و شورا به‌تنهایی نمی‌توانند تمام هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی را تأمین کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حسن مالکی نژاد با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی، اظهار داشت: بیش از ۶ میلیارد تومان ماشین‌آلات جدید برای آتش‌نشانی قم در سال جاری هزینه شد اما با توجه نوسانات ارزی و شرایط امروزی باید بودجه بیشتری برای امر نوسازی ماشین‌آلات فرسوده این مجموعه اختصاص دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وقتی هدف نجات جان مردم است آتش‌نشانی باید امکانات آن به روز باشد، افزود: استانداری با توجه به این راهبرد که آتش‌نشانی خدمت آن به مردم برمی‌گردد باید بودجه کافی به آن اختصاص داده شود و در زمینه نوسازی ماشین‌آلات این سازمان باید بیشتر از دیگر ارگان‌های دیگر اقدامات لازم صورت گیرد.

مالکی نژاد با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی در سازمان آتش‌نشانی، دقت و حساسیت آن ابراز کرد: سازمان آتش‌نشانی یک سازمان خدمت رسان حساس و خدمت‌رسانی آن نسبت به دیگر ارگان‌ها باید دقت بیشتری داشته باشد، هم‌چنین باید در حوزه جذب نیرو و هم آموزش نیروها باید سنگ تمام بگذارند، چراکه با جان مردم در ارتباط هستند.

وی با تأکید بر هزینه‌های بالای خرید تجهیزات و امکانات فردی و سازمانی برای آتش‌نشانی، یادآور شد: هرچند در این سال‌ها اقدامات خوبی انجام‌شده ولی مجموعه شهرداری و شورا به‌تنهایی نمی‌توانند تمام هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی را تأمین کنند، چراکه هم‌اکنون یکدست لباس فردی بک آتش‌نشان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و خرید یک ماشین بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر لزوم توجه مدیریت استان به مسئله آتش‌نشانی، خاطرنشان کرد: یک دقیقه زودتر رسیدن به محل حادثه می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد لذا باید در کنار امکانات مناسب توجه ویژه به نیروی انسانی این نهاد شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.qnit23nqvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما