تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : 2767
رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: در راستای اهداف در نظر گرفته شده پردیس فارابی دانشگاه تهران گام‌های بلندی در راستای بین‌المللی شدن برداشته است.
 پردیس فارابی دانشگاه تهران گام‌های بلندی در راستای بین‌المللی شدن برداشته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علیرضا محمدرضایی در نشست خبری که به مناسبت نکوداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس پردیس فارابی دانشگاه تهران در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به گذشت ۵۰ سال از تأسیس این دانشگاه، اظهار داشت: در سال ۱۳۵۵ این مرکز نام جدیدی به خود گرفت و به نام مجتمع آموزش عالی قم نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: در سال ۸۳  نیز بار دیگر به نام پردیس دانشگاه تهران نام‌گذاری شد و تاکنون نیز به این نام مانده است.

محمدرضایی با اشاره به دانشجویان این دانشگاه بیان داشت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دانشجو در این مرکز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند

وی ادامه داد: این دانشجویان در ۳۱ رشته دکترا، ۶۴ رشته کارشناسی ارشد و همچنین ۱۲ رشته کارشناسی مشغول تحصیل هستند و علاوه بر این ۱۲۰ عضو هیئت‌علمی داریم.

محمدرضایی بین‌المللی شدن را یکی از راهبردی‌های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اولین گام در این مسیر برداشته شده و با دانشگاه‌های کوفه، کربلا و بغداد تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

وی ابراز داشت: علاوه بر این پردیس فارابی دانشگاه تهران عضو شبکه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی شده که با ۵۷ کشور ارتباط ویژه دارد.

محمدرضایی با بیان این‌که در زمینه برگزاری جشنواره های مختلف نیز اقدامات بسیار خوبی صورت‌گرفته است، بیان داشت: امسال برای پنجمین سال پیاپی جشنواره ایده تا بازار در سطح کشور در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین زمینه صندوق کارآفرینی ۵ میلیارد تومان اعتبار با کارمزد ۲ تا ۴ درصد در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان آن اختصاص‌یافته است.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران توجه به ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای را موردتوجه قرارداد و گفت: رشته «قرآن‌پژوهشی رایانشی» و همچنین رشته دکترای «فقه و حقوق اقتصادی» از جمله رشته‌های میان رشته است که توسط این دانشگاه پیشنهاد شده و در حال طی‌کردن مراحل تصویب است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.90x2yt055a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما