تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 2739
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده و به همین مناسبت شهرداری قم برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و … در فاصله این روز تا وفات این بانوی بزرگوار تدارک دیده است.

به همین مناسبت عصر یکشنبه با حضور مدیران شهری و خانواده معزز شهدا، از تابلوی ۴۰ کوچه و معبر در قم که با نام شهدا مزین شده، رونمایی شد.

این نام گذاری‌ها ابتدا در کمیته نامگذاری شهرداری انتخاب و سپس در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم تصویب شده است.

تابلوهای این معابر توسط سازمان زیباسازی طراحی و ساخته شده که در برنامه امروز رونمایی شد.

در انتخاب این اسامی سعی شده تا از تمام اقشار شهید از جمله سپاهیان، شهدای ارتش جمهوری اسلامی، شهدای مدافع حرم و … استفاده شود.

فراوانی این این تابلوهای شهدا در منطقه یک شهر قم بیشتر است اما در دیگر مناطق شهری هم پلاک‌کوبی با نام شهیدان صورت گرفته است.

به گفته سید محمد موسوی منش، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، یکی از اقدامات این سازمان طراحی و ساخت تابلوهایی است که علاوه بر نام شهید، تصویر و اطلاعاتی از وی هم در آن وجود داشته باشد.

وی در گفت و گو با شهرنیوز افزود: این کار جدیدی است که علاوه بر نام، تصویر و اطلاعاتی مانند سال تولد و شهادت را هم در بر دارد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: ۱۸ نمونه از این تابلو تا کنون طراحی شده و کار در مراحل تصویب شورای اسلامی شهر مقدس قم است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.1qia2bqmola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما