تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : 2738
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکترسید مرتضی سقاییان نژاد در حاشیه مراسم رونمایی از یادمان ۱۲ شهید استان قم با تأکید بر معرفی شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: باید جوانان با تاریخچه فعالیت‌ها وزندگی نامه شهدا آشنا شده و این معرفی در قالب‌های هنرمندانه و نوآورانه انجام شود.

شهردار قم کاشت ۶ هزار و ۹۰ درخت به نام شهدا را در بوستان شهدا مطرح کرد و گفت: نام‌گذاری بوستان و معابر شهر به نام شهدا و تبدیل خانه شهدا به خانه موزه جلوه‌ای از کار شهرداری در این مسیر است.

سقاییان نژاد خاطرنشان کرد: باید به نسل جوان یادآوری کنیم که امنیت و سربلندی کشور ایران را مدیون شهدا بوده و در صورت قدرناشناسی از خون شهدا دچار کفران نعمت شده‌ایم.

وی در ادامه  فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگی جاودانه و برخاسته از فرهنگ حسینی (ع) دانست و یادآور شد: اگر بتوانیم این فرهنگ ایثار و شهادت را درخشان کرده و چراغ راه قرار دهیم و از آن پیروی کنیم هرگز انقلاب به انحراف کشیده نخواهد شد.

شهردار قم اخلاص را در انجام وظایف حتی در معرفی شهدا لازم خواند و تأکید کرد: باید فرهنگ اخلاص را در انجام وظایفمان برجسته کرده و  شهدا به‌عنوان راهنمایان این حرکت بهترین الگو خواهند بود.

سقاییان نژاد انتخاب ۱۲ شهید برای ساخت یادمان را آغاز راه خواند و خاطرنشان کرد: یادمان ۴۰ شهید شاخص شهر قم ساخته و در مکان‌های مختلف و پرتردد نصب خواهد شده و هنرمندان زیادی برای انجام این حرکت جاودانه در کنار هم قرارگرفته‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.fb5urhbzwiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما