تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : 2714
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: بیش از 70 درصد شهروندان از سامانه قم یار استفاده کرده و 30 درصد از 70 درصد به‌صورت شخصی و از طریق موبایل درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.
استفاده ۷۰ درصد از شهروندان از سامانه قم یار / پیشرفت ۹۷ درصدی تملک خیابان برقعی در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان در نشست خبری غیرحضوری که به مناسبت روز قم و با حضور سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم برای پاسخگویی به سؤالات شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد به تشریح پروژه‌های حوزه شهرسازی در قم پرداخت و اظهار داشت: حل بعضی از مشکلات و چالش‌های شهر خارج از محدوده اختیارات شهرداری است.
وی مشکلات خیابان شهید برقعی را مطرح کرد و افزود: این خیابان بعد از ۴۰ سال از آغاز اجرای اولیه طرح به علت واقع‌شدن در بافت تاریخی شهر مشکلات و معضلاتی داشته که در حال پیگیری و حل آن هستیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی تملک پروژه خیابان شهید برقعی خبر داد و تصریح کرد: تنها تملک ۶ پلاک از این پروژه که حدفاصل خیابان چهار مردان تا خیابان آذر بوده، باقی‌مانده است.
وی ادامه داد: بخشی از این خیابان در بافت تاریخی قم واقع‌شده که با تغییراتی که در طرح ایجادشده دو ملک مسجد امام سجاد (ع) و گذر سفیدآب از مسیر پروژه خارج‌شده است.


جانقربان اقدامات انجام‌شده در محدوده مسجد مقدس جمکران را نیز موردبررسی قرارداد و مطرح کرد: محدوده مسجد مقدس جمکران با وسعتی برابر ۲۰۰ هکتار در نظر گرفته‌شده که در سال ۸۸ با الحاق به منطقه پنج به شهرداری قم تحویل داده‌شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم رویکرد طرح تفصیلی شهر قم را در منطقه جمکران توسعه غیرمسکونی دانست و تأکید کرد: با توجه به طرح تفصیلی، این منطقه باید رویکردی مذهبی، فرهنگی داشته تا سرانه جمعیت آن افزایش پیدا نکند.
وی از تثبیت رینگ میانی شهر و گذر آن از منطقه جمکران خبر داد و مطرح کرد: رینگ دوم جمکران که از سال ۹۷ آغاز شد به طول ۱۰ کیلومتر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
جانقربان در ادامه سامانه قم یار را مورد استقبال شهروندان دانست و گفت: یکی از تأکیدات شهردار قم ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان بوده و با شیوع ویروس کرونا تکمیل سامانه قم یار سرعت بیشتری گرفت.
وی از همکاری ۴۳ دفتر پیشخوان با شهرداری خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر و در مرحله دوم راه‌اندازی سامانه قم یار که از شهریورماه سال جاری کلید خورده، بیش از ۳۷ خدمت ارائه می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد شهروندان از سامانه قم یار استفاده کرده و ۳۰ درصد از آنها هم به‌صورت شخصی و از طریق موبایل درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.
وی تشکیل میز خدمت در مناطق را برای رفع مشکلات احتمالی شهروندان عنوان کرد و افزود: اعتماد مدیران به شهروندان و شهروندان به مدیریت شهری نخستین گام موفقیت در ارائه خدمات الکترونیک بوده و امیدواریم با رفع مشکلات سامانه نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق نباشد.
جانقربان بازنگری در طرح جامع شهر را بعد از گذشت ۱۰ سال لازم دانست و تأکید کرد: خوشبختانه طرح تفصیلی شهر با چهار رویکرد حمل‌ونقل و شوراع، تراکم، پهنه‌بندی و کاربری و ضوابط تصویب نهایی و ابلاغ‌شده است.
وی از پایان برنامه پنج‌ساله نخست خبر داد و تصریح کرد: برنامه پنج‌ساله دوم برای افق ۱۴۰۴ با انطباق بر طرح تفصیلی در حال تدوین بوده و امیدواریم بسیاری از چالش‌های شهری ازجمله مساحت بافت تاریخی شهر در بازنگری طرح جامع و تدوین برنامه ۵ ساله دوم حل شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم درخواست شهروندان برای توزیع عادلانه تراکم و سطح اشغال در مناطق را نیز مطرح کرد و ادامه داد: شهرداری قم با کاهش تراکم در مناطق جنوبی و افزایش آن به مناطق شمالی سعی در توزیع عادلانه ارزش‌افزوده در مناطق داشته اما متأسفانه در بعضی از موارد با تصویب شیوع نامه‌های ملی مانند کاهش ارتفاع ساختمان در شهرها مشکلاتی برای شهروندان و همچنین کاهش درامدهای شهرداری ایجاد می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.yd0iw6dejgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما