تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 2709
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از دوسطحه شدن بلوار امام موسی صدر خبر داد و گفت: با توجه به بازنگری طرح جامع ترافیک و بررسی این بلوار در این طرح، این پروژه در صورت تامین دسترسی‌ها دو سطحه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس حلوایی زاده در نشست خبری که به مناسبت روز قم با حضور سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم برگزار شد ضمن پاسخگویی به سؤالات اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: یکی از چالش‌های شهر قم تکمیل پروژه زیرگذر شاه ابراهیم است.
وی وضعیت این پروژه را تشریح کرد و افزود: زیرگذر شاه ابراهیم موازی ریل راه‌آهن طراحی‌شده که بخشی از آن در منطقه ۶ و بخشی از آن در منطقه ۷ باید اجرایی شود. این پروژه بخشی از خیابان زینبیه را تکمیل می‌کند و در کاهش ترافیک خیابان امام بسیار راه گشا است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مهم‌ترین مشکل پروژه زیرگذر شاه ابراهیم را تعارض ملکی دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل این پروژه معارض ملکی آن است که در یک و سال و نیم گذشته شهرداری قم در حال پیگیری آن بوده و در صورت تصویب بازگشایی مسیر مستقیم این پروژه با مبلغ کم و کارایی زیاد اجرایی می‌شود.


وی ایمنی رمپ بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت شهرک امام خمینی را مطرح کرد و گفت: مشکلات این پروژه بررسی‌شده و روشنایی آن تأمین و امیدواریم هر چه سریع‌تر ایمنی مسیر تأمین شود.
حلوایی زاده طرح تعریض بلوار امام موسی صدر را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: بلوار امام موسی صدر یکی از بلوارهای مهم واقع در هسته مرکزی شهر بوده که در حال حاضر بازنگری میدان مطهری به‌عنوان بخشی از آن در دستور کار قرارگرفته است.
وی از احتمال دو سطح شدن بلوار امام موسی صدر خبر داد و بیان کرد: با توجه به بازنگری طرح جامع ترافیک و بررسی این بلوار در این طرح در صورت تأمین دسترسی‌های لازم و امکان اجرای پروژه، طرح کلید خواهد خورد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم سپس فروش اوراق مشارکت قطار شهری را مطرح کرد و افزود: با توجه به این مهم که هزینه‌های احداث حمل‌ونقل عمومی برای شهر هنگفت بوده و بر وجود تحریم‌ها این فشار اقتصادی چندین برابر شده، فروش اوراق مشارکت بسیار کمک‌کننده است.
وی ۳۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت در سال ۹۸ را یادآور شد و ابراز کرد: امسال نیز تمهیدات لازم برای فروش اوراق مشارکت اندیشیده شده و امیدواریم فاز نخست قطار شهری بدون مشکلات مالی به بهره‌برداری برسد.
حلوایی زاده از خرید تجهیزات فنی قطار شهری خبر داد و گفت: بخشی از تجهیزات از تولیدات داخلی تأمین‌شده و در بعضی از موارد این محصولات برای نخستین بار در کشور تولیدشده و پس از اخذ استاندارهای ملی و بین‌المللی در مترو قم استفاده‌شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ye8fuqeahsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما