تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : 2706
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در یادمان سازی برای شهدای قم تنها نباید به شهدای دفاع مقدس اکتفا کرد بلکه شهدای انقلاب و شهدای سلامت هم باید مد نظر قرار بگیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با شهردار قم و مدیران شهری که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تبریک ورود حضرت معصومه(س) به قم، اظهار داشت: امیدواریم که خداوند ما را برای میزبانی شایسته از زائران در سال جدید آماده کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)با اشاره به مشکلاتی که برای حضور زائران در حرم مطهر به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، افزود: ما در مجموع به حوادث یک نگاه دینی داریم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: ایشان می‌فرماید خداوند قومی را نعمت داد و حمایت کرد اما شکر نکردند که خداوند همین نعمت‌ها را تبدیل به بلا کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: شناخت منعم و قدردان نسبت به نعمت موضوع بسیار مهمی است و این یک سنت الهی است که اگر این کار را انجام ندهیم بلا نازل می‌شود.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: یکی دیگر از سنت‌های الهی این است که خداوند قومی را به مصائب مبتلا می‌کند و مورد آزمون سخت قرار می‌دهد اگر این قوم صبر کنند همین بلاها به نعمت تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سخنان متخصصین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اضافه کرد: از تلاش در این عرصه هم نباید ناامید شد تا راه حلی برای این امراض پیدا شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به مسائل مدیریت این شهر، اظهار داشت: ما در کارهایمان اگر از نعمت و فرصت وحدت مدیریت برخوردار باشیم، بسیار موفق‌تر خواهیم بود و کارهایمان اصلاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: گاهی امکان ندارد که در کارها وحدت مدیر داشته باشیم اما در فرآیند مدیریت می‌توانیم وحدت داشته باشیم.

آیت الله سعیدی گفت: وحدت مدیریت یعنی یک روش و سنتی که مطالعه شده و بر اساس دانش است را در طول زمان پی بگیریم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری قم برای ساخت و نصب یادمان شهدا، ادامه داد: هم اسم و هم شکل و هم نصب این یادمان‌ها باید دقیق باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر لزوم ایجاد یادمانی برای شهدای سلامت در قم، اضافه کرد: در ایجاد باغ پرندگان هم می‌توان نگاه متفاوتی را به موضوع داشت.

وی با تاکید بر اینکه باغ پرندگان می‌تواند بر اساس یک نگاه علمی اداره شود، اظهار داشت: می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم تا کسانی که در این باغ حضور پیدا می‌کنند علاوه بر رویت زیبایی در جریان مسائل علمی هم قرار بگیرند و باغ پرندگان یک آموزشگاه و پژوهشگاه درباره این موجودات باشد، این موضوع خیلی از حواشی درباره این موضوع را هم به حداقل می‌رساند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه باید در هر کاری که در این شهر قرار است انجام دهیم، جنبه شانیت قم را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: هر فضایی قرار است در قم ایجاد شود باید با هویت قم سازگار باشد.

وی گفت: برخی پروژه‌ها با هزینه‌های میلیاردی در قم نیمه کاره مانده چرا که در ابتدای شکل گیری شانیت قم در نظر گرفته نشده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه قم حرم اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) است، افزود: در چنین شهری الگوی توسعه باید بومی باشد نه برگرفته از استان‌ها و شهرهای دیگر.

وی با بیان اینکه باید قم بتواند برای دیگر شهرها هم الگوسازی کند، اضافه کرد: مسئله فرهنگ قم باید در دستور کار قرار بگیرد و نگذاریم که فرهنگ و معماری این شهر فراموش شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: شهدای قم تنها به شهدای دفاع مقدس محسوب نمی‌شوند بلکه قم از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) شهدای بسیاری تقدیم کرده که باید از اینها یاد شود.

وی ادامه داد: باید شهدای پیش از انقلاب هم مورد تکریم قرار گرفته و مسائل آن برای مردم بازگو شوند تا ریشه‌های انقلاب اسلامی اینگونه بازگو شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.z9xrak9u3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما