تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : 2700
مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به تعهد دولت در واگذاری ۲۵درصد زمین‌های تجاری پردیسان به شهرداری از عدم تعامل وزارت راه و شهرسازی در اجرای این تعهد گلایه کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمد رمضانی در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تعهد دولت در واگذاری ۲۵ درصد از زمین‌‎های تجاری پردیسان به شهرداری، اظهار داشت: اجرای این تعهد سالهاست که به تعویق افتاده است اما در جلسات اخیرمان با راه و شهرسازی اتفاقات خوبی افتاده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به هزینه ۴۵۰ میلیارد تومانی از ده سال ۸۹ تا ۹۹ شهرداری برای ساخت پروژه‌های عمرانی، افزود: شهرداری بار نقص کار دولت در منطقه را بردوش کشیده است در حالی که درآمد شهرداری حاصل از عوارض دریافتی در این مدت به ۱۰۰ میلیارد تومان هم نرسیده است و کفاف این پروژه‌ها را نمی‌دهد.

به گفته رمضانی اگر تعهد دولت در واگذاری ۲۵ درصد از زمین‌های تجاری پردیسان به شهرداری اجرایی شود، مقداری از هزینه‌های عمرانی شهرداری در پردیسان جبران می‌شود.

به گفته وی در این موضوع چند وزیر دستور دادند اما بدنه وزارتخانه این اتفاق را انجام ندادند و در سالهای اخیر هم با عوض شدن وزرا روند اجرای تعهد هم با سکته همراه شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم افزود: طبق صورت جلسه‌ اخیر قرار براین شد که شهرداری منطقه هزینه‌های پردیسان را اعلام کند، راه و شهرسازی هم قول مساعدت داده است که این هزینه‌ها را تهاتر کنند.

به گفته رمضانی، سازمان ملی زمین معتقد است شهرداری باید این ۲۵ درصد زمین تجاری را به قیمت روز خریداری کند اما این موضوع برای شهرداری صرفه اقتصادی ندارد، چرا که این قرارداد از اساس برای جبران هزینه‌های پروژه‌های عمرانی شهرداری در منطقه بود.

آن طور که وی گفته است شهرداری در دوره‌ای پذیرفت که این زمین‌ها را به قیمت سال ۹۶ خریداری کند اما سازمان ملی زمین هنوز این را نپذیرفته و معتقد است باید زمین ها به قیمت روز خریداری شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: شهرداری در این زمینه آماده تعامل است اما تعامل لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.wnuk49n0w5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما