تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : 2699
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سازمان اتوبوسرانی برای ادامه مطلوب فعالیت‌هایش به حمایت‌های ملی و استانی نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس ذاکریان مشکلات حوزه حمل‌ونقل را با شیوع ویروس کرونا موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: یکی از چالش‌های ایجادشده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با شیوع ویروس کرونا کاهش درآمدهای این حوزه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی از اسفندماه ۹۸ اشاره کرد و افزود: با شیوه ویروس کرونا و ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ناوگان اتوبوسرانی شهر قم به مدت ۴ ماه تعطیل شد.

ذاکریان ادامه داد: هر اتوبوس با هزینه بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان خریداری‌شده و بعد از ۶ ماه به علت استهلاک بالا هزینه سنگینی برای شهرداری دارد.

وی هزینه روزانه هر اتوبوس را به‌صورت روزانه ۴۵۰ هزار تومان دانست و تصریح کرد: هر اتوبوس در دو شیفت و با دو راننده در محور فعالیت کرده که روزانه بین ۴۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم درآمد هر دستگاه اتوبوس را روزانه ۱۵۰ الی ۱۸۰ هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با احتساب درآمد هر دستگاه اتوبوس، روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه حمل‌ونقل عمومی در شهر است که به شهرداری تحمیل می‌شود.

ذاکریان سازمان اتوبوسرانی را نیازمند حمایت‌های ملی و استانی خواند و تأکید کرد: در چند سال اخیر یارانه‌های سازمان اتوبوسرانی از طرف دولت پرداخت‌نشده و شهرداری به‌صورت خودگردان و با هزینه‌هایی سنگین در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

وی در پایان بیان کرد: اورهال کردن اتوبوس‌ها و تغییر سیاست‌های شهرداری برای نوسازی اتوبوس به‌جای خرید توانسته در بسیاری از هزینه‌ها و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تأثیر داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.wnit23n-wftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما