تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : 2673
رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: توان مدیریتی بهشت معصومه(س) برای دفن اموات کرونایی کافی بوده و از حضور نیروهای جهادی استقبال می‌کنیم.
توان مدیریتی بهشت معصومه(س) برای دفن اموات کرونایی کافی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، ، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان، اظهار داشت: در مقابله با ویروس کرونا کل جهان عاجز بوده و با آغاز شیوع این بیماری و افزایش ناگهانی فوتی‌ها سازمان آرامستان‌ها نیز دچار تغییراتی در پروتکل‌های بهداشتی خود در مراحل دفن و تغسیل شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قم توان مدیریتی بهشت معصومه(س) برای دفن اموات کرونایی مورد ارزیابی قرارداد و افزود: در بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۹۸ به‌یک‌باره تعداد فوتی‌ها به دو برابر افزایش پیداکرده و شکل تدفین و تغسیل با پروتکل‌های جدید تغییر کرد.

موسوی نیارکی زمان موردنیاز برای انجام اعمال تغسیل و دفن را طولانی‌تر از زمان قبل دانست و ادامه داد: در بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۹۸ نیروهای جهادی پرسنل آرامستان بهشت معصومه (س) در تغسیل و دفن یاری کرده و در مدیریت بحران تأثیرگذار بودند.

وی پرسنل آرامستان بهشت معصومه(س) در بخش بانوان کافی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر باوجود توان بالای سازمان نیروهای جهادی در بخش آقایان کمک کرده و هیچ منعی برای حضور افراد به‌صورت داوطلبانه وجود ندارد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قم مسئولیت ساماندهی افراد جهادی در آرامستان بهشت معصومه(س) را بر عهده حوزه علمیه خواند و بیان کرد: داوطلبان برای تغسیل و دفن همیشه وجود داشته اما در دوران کرونا با مسئولیت حوزه علمیه ساماندهی شد و در کنار پرسنل بهشت معصومه(س) همکاری داشته‌اند.

موسوی نیارکی با تشبیه نیروهای جهادی به نیروهای بسیجی، خاطرنشان کرد: افراد جهادی بدون حقوق و چشم‌داشتی در آرامستان حضور پیداکرده و باید از نیروهای جهادی در همه حوزه‌های درمان، بهشت معصومه (س) و خیرین درمان قدرانی کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ae8fuqemtsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما