تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : 2647
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم در سال‌های اخیر رشد صددرصدی داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس جعفری در مراسم پایان‌دوره عملیاتی نیروهای جدیدالورود سازمان‌آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قم با خیرمقدم به افراد جدیدالورود به آتش‌نشانی قم، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی بنا به رسالت خود باید از نیروهای توانمندی برخوردار باشد تا اقدامات عملیاتی در جهت خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه به‌طورکلی آتش‌نشانی کار سخت و زیان‌آوری شناخته‌شده و بسیاری از پرسنل با ۲۰ سال خدمت بازنشسته می‌شوند، ابراز کرد: در این شرایط نیاز است سازمان همان‌طور که برای بازسازی امکانات، خودرو و ایستگاه اقداماتی انجام می‌دهد نسبت به جذب نیروهای جدید اقدام کند.

جعفری تصریح کرد: نیروهای جدید از بهترین جوانان شهر هستند و افرادی که به آتش‌نشانی می‌آیند از روحیه ایثار و شجاعت برخوردار هستند و افرادی که غالباً ضعیف‌ترند به این سازمان پرریسک و پرخطر مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروها باید یک‌سری آموزش‌هایی را باید فرا بگیرند که تخصصی بوده و باید در این راستا از مربیان بسیار مجرب و خوبی استفاده شود، گفت: سازمان آتش‌نشانی قم از آموزش‌یاران خوب و مجربی استفاده می‌کند و در کشور در مرتبه خوبی قرار دارد و بسیاری از همکاران از مربیان به نام کشوری هستند و در برخی از استان‌ها برای آموزش دعوت می‌شوند که در جهت همکاری با سایر سازمان‌ها اعزام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: در این سال‌ها آتش‌نشانی موفق شد که نیروهای جدیدی را جذب کند و در سال ۹۲ تعداد ۱۷۹ نفر جذب شدند و به مرور همکاران بازنشسته می‌شدند و اواخر نیز ۳۰۰ نیرو و در دوره دیگری ۴۰ نیرو جذب شد و در دوره جدید ۶۰ نفر از میان ۱۵۰۰ متقاضی پذیرفته شدند.

جعفری تصریح کرد: این افراد پروسه مختلفی را طی کرده‌اند و تست‌های عملیاتی و تست‌های کتبی گذراندند و موفق شدند به مراحل بالاتر راه پیدا کنند و به نیروی انسانی افزوده شوند.

وی اظهار داشت: اقدامات مهمی در سال‌های اخیر شکل‌گرفته و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم در سال‌های اخیر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و از ۱۲ به ۲۴ ایستگاه رسیدیم و شیفت‌ها نیز از ۲۴ -۲۴ ساعت به ۲۴ – ۴۸ ساعت در آمد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: به‌واسطه خریدهایی که در آتش‌نشانی انجام شد، در کشور از جایگاه رفیعی برخوردار شده‌ایم و توسعه تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی در قم قابل‌مقایسه با ۵ سال قبل نیست، در یک‌زمانی یکدست لباس ضد حریق داشتیم و امروز برای همه افراد جدیدالورود لباس تهیه کرده‌ایم و تمامی نیروها مجهز به کلاه و دستکش و لوازم انفرادی و دستگاه تنفسی اختصاصی هستند.

جعفری با اشاره به هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی تجهیزات هر آتش‌نشان بیان کرد: شهردار قم تلاش و دید وسیع خوبی در خرید تجهیزات داشته و برای جذب نیرو هم تلاش بسیاری شد.

وی گفت: این نیروها در ۷۰ روز بحث‌های آموزشی فرا گرفتند و در کنار آن آموزش تربیت‌بدنی و آمادگی بدنی ملاک بود، در این دوره ۷۲ روزه روزی ده ساعت آموزش لازم را گذراندند و در دو نوبت تست گرفته و آمادگی بدنی و کتبی گرفته شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه آتش‌نشان باید در کنار آمادگی بدنی مسائل علمی را نیز فرابگیرند و از ضریب هوش بالایی برخوردار باشند و در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد، افزود: این دوره با توجه به بررسی‌ها و نمرات در پایان دوره یکی از بهترین دوره‌ها در طول چند سال بوده است و ضریب آمادگی بدنی‌شان ۹۰ است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.ynuk49ni05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما