تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : 2636
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به تملک و برنامه‌ریزی برای احداث خانه موزه شهید شفیعی از مراحل پایانی خانه موزه شهیدان زین‌الدین افتتاح آن در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،ابوالقاسم مقیمی در جلسه کمیته رسانه کنگره شهدا که در سالن جلسات حوزه شهردار قم برگزار شد، با اشاره به برنامه سازمان فرهنگی، ورزشی هنری شهرداری قم در رابطه با کنگره شهدا، اظهار داشت: سازمان فرهنگی شهرداری قم در خصوص مباحث کنگره اعتبارات خوبی را برای مجموعه برنامه‌های ایثار و شهادت علاوه بر اعتبارات سال‌های گذشته اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری جلساتی با مجموعه گروه‌های حوزه ایثار و شهادت، افزود: رویکرد کلی فعالیت‌ها در حوزه ایثار و شهادت، فرهنگ شهروندی و عفاف و حجاب متمرکزشده است.

مقیمی با اشاره به برگزاری پویش «روضه شهید، منزل شهید»در ماه محرم امسال، تصریح کرد: این پویش کاملاً به‌صورت یک پویش ملی درآمد و موردتوجه همه فعالین گروه‌های حوزه ایثار و شهادت در شهرهای مختلف قرارگرفته و در کل کشور این حرکت موردتقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع ایثار و شهادت نیز تأکید کرد: استقبال خیلی خوبی از این مسابقه شده است و بااینکه در مراحل انتهای برگزاری هستیم از شهرهای مختلف کشور درخواست این کتاب را دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برنامه ساخت خانه موزه شهید شفیعی، خاطرنشان کرد: منزل شهید شفیعی تملک شده و از ۱۰ مهر تحویل ما شده و مطالعات در حال انجام است که خانه موزه شهید شفیعی احداث شود.

مقیمی با اشاره به توجه ویژه مردم به این شهید، تصریح کرد: در همین زمان کوتاهی که خانه شهید شفیعی تملک شده است از سراسر کشور تماس‌هایی به منزل ایشان برای گرفتن تبرکی داشته‌ایم و امیدوار هستیم که هرچه زودتر این خانه به‌عنوان خانه موزه بازگشایی شود تا مردم بتوانند دوباره به خانه شهید شفیعی رجوع کنند.

وی از طی مراحل پایانی خانه موزه شهیدان زین‌الدین هم خبر داد و افزود: از تمام خانه موزه‌های سطح کشور پیش‌ازاین بازدید شد، ۹۰ درصد مصاحبه‌ها و المان‌سازی‌های خانه موزه شهید زین‌الدین انجام‌شده است که بتوانیم افتتاح خانه موزه را به سالگرد شهادت شهید زین‌الدین برسانیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم به طرح اهدای خون با نیت شهدا با کمک سازمان انتقال خون هم اشاره کرد و گفت: یادواره سردار شهید کریمی از مجموعه یادواره‌های سرداران شهید برگزار می‌شود، دو کتاب در مورد شهید کریمی مراحل پایانی خود را طی می‌کنند و یک فیلم در رابطه با زندگی این شهید هم در حال ساخت است و برگزاری یک نمایشگاه از آثار شهید کریمی هم در حال برگزاری است.

مقیمی با اشاره به نام‌گذاری شوارع با نام شهدا، تصریح کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر ۴۰ کوچه با نام شهدا به صورت هم‌زمان پلاک‌کوبی می‌شود.

وی به برگزاری تورهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی بر آن است که قم را به‌عنوان یکی از قطب‌های تورهای راهیان نور مطرح کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.parct1aqqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما