تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : 2625
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از آغاز هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در این یک هفته هفت موضوع مهم در حوزه پدافند غیرعامل مطرح و موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی‌اکبر رحیمی با توجه به آغاز هفته پدافند غیرعامل از برگزاری برنامه‌هایی ویژه در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: آمادگی شهرداری به‌عنوان مهم‌ترین ارگان شهری در ایجاد و حفظ امنیت شهری لازم و قابل‌توجه است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم روزشمار ایام نکوداشت پدافند غیرعامل را تشریح کرد و افزود: هفته پدافند غیرعامل از ۵ آبان به‌صورت سراسری در کشور آغازشده و تا ۱۲ آبان ادامه دارد و برنامه‌های و مانورهای ویژه‌ای در این هفته اجرا می‌شود.

رحیمی ادامه داد: نخستین برنامه این هفته با شعار “نهادینه‌سازی مصونیت در زیرساخت‌ها با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و عمل انقلابی” آغازشده است.

وی شعار روز سه‌شنبه ۶ آبان  را نیز با رویکرد پدافند زیستی بیان کرد و گفت: “پدافند زیستی، مرزبانی زیستی و ارتقای ساختار دفاع بیولوژیک” یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امنیتی کشور بوده که در پدافند غیرعامل به آن پرداخته می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم “مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی” شعار روز چهارشنبه ۷ آبان اعلام و تصریح کرد: برای  روز پنج‌شنبه ۸ آبان شعار “پدافند سایبری، ملی سازی فضای مجازی در مسیر حکمرانی سایبری بومی” انتخاب‌شده است.

رحیمی حوزه فعالیت‌های پدافند غیرعامل را بسیار گسترده دانست و گفت: مردم حوزه پدافند غیرعامل را بیشتر نظامی می‌دانند درحالی‌که پدافند غیرعامل در همه حوزه‌ها مشارکت داشته و باید حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: جمعه ۹ آبان نیز “پدافند مردم محور، خانواده آماده، جامعه مستحکم” دنبال شده و روز شنبه ۱۰ آبان نیز شعار “پدافند شهری، زیرساخت‌های ایمن؛ شهرهایی امن” مطرح می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم شعار روز یک‌شنبه ۱۱ آبان را “پدافند شیمیایی؛ آینده‌ای قدرتمند در امتداد گذشته‌ای پرافتخار” اعلام و خاطرنشان کرد:  در روز دوشنبه ۱۲ آبان و آخرین روز هفته پدافند غیرعامل شعار” اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و پیروزی در جنگ اقتصادی” انتخاب‌شده و امیدواریم شهروندان از نزدیک با موضوعات پدافند غیرعامل آشنا شوند.

رحیمی در پایان با تأکید بر آمادگی شهر در شرایط بحرانی، بیان کرد: در زمان بحران ارگان‌ها و افراد فارغ از جایگاه و سمت خود باید نقش خود را در مدیریت بحران شناخته و قبل از زمان آن آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

وی آمادگی شهرداری قم را در این حوزه مدیریت بحران مورد ارزیابی قرارداد و تأکید کرد: آموزش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت بحران در شهرداری بوده و از ابتدای سال ۹۹ تا امروز بیش از ۲ هزار نفر آموزش به‌صورت آنلاین دریافت کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.x9xrak93npr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما