تاریخ انتشار :جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : 2618
مدیر منطقه دو شهرداری قم از تکمیل فضای سبز دو بوستان صداقت و حنانه در منطقه دو شهرداری قم خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست امسال 10 هزار و 46 اصله درخت در منطقه دو کاشته شده است.
۱۰ هزار اصله درخت در منطقه دو شهرداری قم کاشته شد/ تکمیل فضای سبز بوستان صداقت و حنانه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، رضا رحیمی توسعه فضای سبز منطقه دو را یکی از دغدغه‌های شهرداری قم دانست و اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۶۵۰ اصله درخت در این منطقه کاشته شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تعداد درختان کاشته شده در ۶ ماه نخست سال ۹۹ را ۱۰ هزار و ۴۶ اصله درخت اعلام کرد و افزود: در انتخاب درختان به کم آب بر بودن و سازگاری با اقلیم قم توجه ویژه‌ای شده و از انواع درختان توت کاکوزا، نارون، زیتون‌تلخ، صنوبر، ون و کاج استفاده شده است.

رحیمی تعداد گلدان‌های کاشته شده در بوستان‌ها و باغچه‌های طولی این منطقه را در ۶ ماه نخست سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: گل فصلی کاشته شده به تعداد ۱۰۲۸۲۲ گلدان و از انواع مارگریت، رعنا زیبا، گازانیا، اطلسی، آمارانتوس، کروپسیس، کوکب و ابری نقره‌ای بوده است.

وی از لوله‌گذاری آب خام در آبیاری فضای سبز منطقه نیز خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شبکه آب خام در این منطقه در حال اجرا بوده و به‌صورت اولویت‌بندی در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری قم نخستین مرحله اجرای لوله‌گذاری آب خام در منطقه دو را ۷ و نیم کیلومتر عنوان و بیان کرد: در مرحله نخست لوله گذار شبکه آب خام در بلوار شادقلی خان، بوستان جوان و بوستان معصومیه بااعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

رحیمی تکمیل فضای سبز بوستان صداقت را عددی بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان مطرح کرد و گفت: تکمیل فضای سبز بوستان صداقت با مساحتی برابر یک هکتار، ۶۰۰ میلیون تومان و بوستان حنانه نیز با مساحت ۲/۴ هکتار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

وی افزایش سرانه فضای سبز این منطقه را مورد ارزیابی قرارداد و خاطرنشان کرد: منطقه دو شهر قم با وجود تراکم بالای جمعیتی، یکی از مناطق کم برخوردار در زمینه فضای سبز شهری بوده و تلاش شده سرانه فضای سبز شهری آن را افزایش دهیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.zarct1aqvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما