تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 2611
مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: بوستان شهید زین‌الدین با 30 هزار مترمربع فضای سبز و تفریحی و اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهدی اصفهانیان مقدم، با تأکید بر اهمیت توسعه بوستان‌ها اظهار داشت: این بوستان توانسته بخشی از نیاز شهرک شهید زین‌الدین در حیطه فضای سبز را رفع کرده و با افتتاح این بوستان ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز و تفریحی در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی فضای سبز این بوستان را ۱۵ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: سنگ‌فرش انجام‌شده در بوستان شهید زین‌الدین ۸ هزار مترمربع بوده که با توجه به توپوگرافی این بوستان کاری ارزشمند محسوب می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به اینکه فضای سبز این بوستان در مرحله کاشت و آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: پله و آب‌نمای بوستان یک هزار و ۵۰۰ متر بوده و بیش از ۳ هزار مترمربع فلاورباکس به‌کاررفته و زمین‌بازی به مساحت یک هزار و ۷۵۰ متر در آن طراحی‌شده است.

وی اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای را در جهت مدیریت منابع آب موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در بوستان شهید زین‌الدین سیستم آبیاری تحت‌فشار اجراشده و دیواره سبز آن‌یکی از طراحی‌های منحصربه‌فرد در این بوستان است.

اصفهانیان مقدم اعتبار هزینه شده در این بوستان را عددی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: افتتاح بوستان شهید زین‌الدین در بهبود شرایط اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان با طراحی زمین‌بازی تأثیر بسیاری داشته است.

وی افتتاح پروژه‌های تفریحی و فضای سبز را گامی به سوی کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست که در نهایت قم را به شهری سالم و امن از نظر زیست اجتماعی تبدیل می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.8b5urhb08iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما