تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : 2594
شهردار قم با اشاره به وضعیت شرق حرم مطهر، گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر باید امور مربوط به اجرای پروژه پارکینگ شرقی را تسریع کنند.
لزوم تسریع در اجرای پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر/ بوستان ولایت ظرفیت جدیدی برای قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای شهرداران قم با تأکید بر اهمیت ساماندهی بوستان ولایت، اظهار داشت: با توجه به طرح انتقال عوارضی به بعد از بهشت معصومه(س) اجرای بوستان ولایت اهمیت و معنای بیشتری پیدا می‌کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ساماندهی ۱۸ هکتار از بوستان ولایت، تصریح کرد: کل محدود بوستان جنگلی ۲۳۰ هکتار است که ظرفیت بسیار گسترده‌ای است.

سقائیان نژاد با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه بوستان ولایت، تأکید کرد: بوستان ولایت ورودی شهر از سمت تهران محسوب می‌شود و به نوعی تابلو و پیشانی شهر است.

به گفته وی با جابه‌جایی عوارضی این منطقه دقیقاً به زیر ذره‌بین می‌رود و می‌توانیم با احداث سرویس‌های بهداشتی و مراکز خدماتی ظرفیت مناسبی برای مسافران و زائران به وجود بیاوریم.

شهردار قم در رابطه با پیش‌بینی مالی و هزینه‌های اجرای پروژه نیز تأکید کرد: نباید در ابتدا کل این ۲۳۰ هکتار را مدنظر داشته باشیم که تبدیل به سنگ بزرگی شود که برداشتن آن سخت شود بلکه باید به‌صورت فازبندی شده و مثلاً در ۸ الی ۹ فاز ساماندهی و احداث آن را در دستور کار قرار دهیم.

سقائیان نژاد افزود: با انتقال عوارضی به بعد از بهشت معصومه(س) رده عملکردی محدوده از آزادراهی تنزل پیدا می‌کند و دسترسی‌ها خیلی راحت‌تر می‌شود و به این طریق مانعی برای راه دسترسی به بوستان ولایت و سایر کاربری‌های محدوده وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به پروژه پارکینگ شرقی حرم هم اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه باید از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و از سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر هم پیگیری شود، نقش مهمی برای این پروژه حتی در بودجه هم تعریف‌شده است و از ۱۰۵ میلیارد تومان ۴۰ میلیارد تومان مختص به پارکینگ شرقی است.

شهردار قم با اشاره به بررسی‌های مجدد طرح پارکینگ شرقی در سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، تأکید کرد: طرح فعلی پارکینگ از کمیسیون ماده ۵ مصوبه دارد و باید همان طرح ادامه پیدا کند و با بررسی‌های مجدد آن نباید در مقدمه بمانیم و از اصل کار بازبمانیم.

سقائیان نژاد ادامه داد: شرق حرم مطهر امروز اوضاع خوبی ندارد و یکی از کارهای اولویت‌دار شهرداری در سال ۱۴۰۰ باید ساماندهی شرق حرم باشد تا به جایگاهی در شان قم تبدیل شود.

وی با تأکید بر حفظ سیما و منظر شهر، تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در مورد آن در سال‌های گذشته نگرانی داشتیم ورودی‌های قم بود که در آن بخش، کارهایی شده است اما موضوع مهم دیگری که وجود دارد اطراف حرم است و به همین منظور ساماندهی پارکینگ شرقی جز برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری است.

شهردار قم با تأکید بر کسب مصوبات استانداری، تصریح کرد: اجرای این پروژه می‌تواند از راه‌هایی مانند جذب سرمایه‌گذار یا ارائه در بورس پیش برود.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.9b5urhbsaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما