تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 2577
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) خبر داد و گفت: بیش از 4هزار اصل درخت و درختچه در مسیری به طول 11 کیلومتر حفظ‌ شده است.
نجات ۴ هزار اصله درخت و درختچه در کمربندی امام علی(ع)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  پیام جوادیان با تأکید بر حفظ و نگهداری فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: توسعه فضای سبز نیمی از رسالت و هدف سازمان پارک‌ها و فضای سبز در افزایش سرانه فضای سبز بوده و بخش مهمی از کار در حفظ و نگهداری آن تعریف می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه فضای سبز در حاشیه خیابان‌ها و بلوارها را یکی از برنامه‌های سازمان در چند سال اخیر دانست و افزود: نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر از سال ۹۵ در قم آغازشده و تا پایان سال ۹۸ بیش از ۳۵۰ هزار متر بااعتباری بالغ ۳۰ میلیارد تومان درختکاری شده است.

یزدی ادامه داد: معابر، ریفیوژها و لچکی خیابان‌ها شامل نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر شده و گونه‌هایی با بالاترین بهره‌وری برای کاشت انتخاب‌شده است.

وی در ادامه حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: بعد از جابه‌جایی جدا کننده وسط کمربندی از گاردریل به نیوجرسی بتنی، شهرداری برای حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی حمایت‌های لازم را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از حفظ بیش از ۴ هزار اصل درخت و درختچه در ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییر جدا کننده این مسیر مهم و پر ترافیک هزینه‌های سنگینی داشته و شهرداری با هدف حفظ این فضای سبز و پس از رایزنی نیمی از این هزینه را پرداخت کرده است تا از حذف و از بین رفتن درختان جلوگیری کند.

جوادیان گونه‌های درختی این مسیر را نام برد و گفت: زیتون،زیتون ‌تلخ و گونه‌های دیگر کم آب‌بر و مقاوم در مسیری به طول ۱۱ کیلومتر کاشته شده که خوشبختانه موفق به حفظ آن‌ها شده‌ایم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mqia2bqpmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما