تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 2554
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از راه‌اندازی نسل چهار دوچرخه‌های اشتراکی برای نخستین بار در شهر قم خبر داد و گفت: برای خرید ارزان‌تر دوچرخه و قسطی بودن تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات کم‌بهره منعقدشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس ذاکریان با اشاره به راه‌اندازی طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر قم، اظهار داشت: این طرح در ششمین هفته خود با حضور مسئولان استانی تاکنون برگزارشده است که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه باید تلاش شود که دوچرخه جایگزین حجم بالای استفاده از موتورسیکلت در شهر شود، ابراز کرد: بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم وجود دارد که این حجم بالای حضور موتورسیکلت، در کنار آمار بالای تصادفات سبب ایجاد فضاهای ناایمن در سطح شهر شده است.

ذاکریان با تأکید بر لزوم بسترسازی و فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه، یادآور شد: در این زمینه اقداماتی برای خرید ارزان‌تر دوچرخه و قسطی بودن آن در دست اقدام است که تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات کم‌بهره منعقدشده است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سرانه استفاده از دوچرخه در شهر قم، تصریح کرد: سهم دوچرخه در حمل‌ونقل درون‌شهری در قم بسیار کم بوده که در این زمینه به دنبال افزایش این سرانه و رسیدن به هشت درصدی استفاده از دوچرخه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در زمینه افزایش این سرانه قراردادی با شرکتی دانش‌بنیان برای دوچرخه‌های اشتراکی با قفل‌های نسل چهارم منعقدشده است که این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و مقرر شده تا پایان سال ۱۰۰ دوچرخه با این سیستم به سرانه دوچرخه قم اضافه شود.

ذاکریان کارکرد این دوچرخه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: این نسل از دوچرخه‌ها با استفاده از جی‌پی‌اس و با قفل نرم‌افزاری است که می‌توان از طریق نرم‌افزار مکان و بازگشایی قفل‌ها صورت گیرد و دیگر نیازی به خانه‌های دوچرخه نبوده و اگر همراهی و همدلی مردم در این زمینه صورت گیرد می‌توان امیدوار بود تا پایان سال این طرح راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح جامع دوچرخه به‌زودی آغاز می‌شود، اظهار داشت: زمینه استفاده از دوچرخه در بوستان‌های مخصوص بانوان نیز فراهم‌شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.mnit23nmkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما