تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 2544
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با توجه به برنامه چشم‌انداز قم تا سال 1404 باید سرانه فضای سبز شهر قم به 23 مترمربع به ازای هر شهروند برسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، ، پیام جوادیان در مراسم اهداء جوایز منتخبین مسابقه پویش ملی درخت دوستی بنشانیم افزایش سرانه فضای سبز در شهر قم را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: افزایش سرانه فضای سبز از ۱۴ و نیم متر به ۲۰ متر از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۸ عددی است که با تلاش و توجه مجموعه مدیریت شهری رقم خورده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه فضای سبز در شهر قم را بیش از ۸ میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: توسعه فضای سبز جنگلی، کمربند سبز و بوستان‌های شهری شامل این عدد بوده و تعداد پارک‌های شهری از ۲۲۰ پارک به ۳۷۰ رسیده است.

جوادیان ساماندهی آب‌نماها و شهربازی‌ها را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در سال ۹۹ سه شهربازی در شهر قم افتتاح‌شده، شهربازی بوستان علوی به بهره‌برداری رسیده و راه‌اندازی شهربازی بوستان غدیر به پایان کرونا موکول شده است همچنین دو شهربازی نیز در پارک‌های شهری زمرد و هاشمی راه‌اندازی شده است.

وی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ شهر قم اشاره و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در چشم‌انداز۱۴۰۴ شهر قم، سرانه فضای سبز باید به عدد ۲۳ مترمربع رسیده و باید این ۳ متر در این مدت باقی‌مانده اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تبدیل شهر قم را به باغ شهر و بازگشت به اصالت حقیقی شهر را مهم‌ترین دغدغه در این زمینه خواند و خاطرنشان کرد: از مردم قم برای رسیدن به این هدف یاری می‌خواهیم.

جوادیان ادامه داد: برگزاری مسابقات و پویش‌های مردمی در حوزه فضای سبز می‌تواند عامل تشویق مشارکت مردمی در مدیریت شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی باشد.

وی شیوع ویروس کرونا را در اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان در فضای مجاز تأثیرگذار دانست و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی سازمان که برای اواخر اسفندماه تا اواسط فرودین ماه تدارک دیده‌شده بود، در فضای مجازی اجرا و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزاری برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی را یکی از اقدامات مؤثری سازمان در تشویق مردم در مشارکت برای حفظ فضای سبز خواند و افزود: سه برنامه مجازی به‌زودی به شهروندان معرفی خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.t9xrak9ntpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما